Persoonlijk contact belangrijker dan ooit
6 april 2023 13:24
We leven in een tijd vol automatisering, standaardisering en digitalisering. Naast de ontelbare voordelen, kleven hier ook nadelen aan. Persoonlijk contact, en dan met name de mogelijkheid tot persoonlijk contact, is door digitalisering en automatisering enorm afgenomen. De chatbots, de online klantenservices maar bijvoorbeeld ook de lokale bankkantoren die verdwijnen omdat dit digitaal nou eenmaal efficiënter en goedkoper kan. Het gevolg is dat men júist op zoek gaat naar persoonlijk contact en dat ook de behoefte hieraan groeit. Persoonlijk contact doet vertrouwen groeien.
Daarom kiezen we bij UWV voor persoonlijke dienstverlening en stellen we de menselijke maat centraal. Zo staan er bijvoorbeeld hosts klaar om onze bezoekers te verwelkomen en op weg te helpen, hebben we inloopspreekuren voor werkgevers en gaan adviseurs met een werkzoekende mee naar een kennismakings- of sollicitatiegesprek wanneer de situatie daarom vraagt; bijvoorbeeld wanneer de cliënt een langere afstand tot de arbeidsmarkt heeft of als er andere zaken spelen waardoor het voor de cliënt fijner is er niet alleen voor te staan.
Persoonlijk contact en persoonlijke dienstverlening laten niet alleen het vertrouwen groeien, ze zijn ook cruciaal om kansen te creëren en te benutten in deze krappe arbeidsmarkt.
Naast meer persoonlijk contact vraagt de huidige krappe arbeidsmarkt ook om een andere manier van denken én werven. Wij helpen werkgevers hier graag bij. Zo organiseerden we op 4 april het KRAP event waarbij we met onder meer minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Karien van Gennip en econoom en columnist Frank Kalshoven in gesprek gingen over de krappe arbeidsmarkt, de kansen die er liggen en bespraken we creatieve en innovatieve arbeidsmarktoplossingen. Om werkgevers te helpen anders te werven organiseren we op 20 april het Talent Event in GelreDome, waarbij niet het cv maar juist de talenten en competenties van kandidaten centraal staan. Met onze persoonlijke dienstverlening en evenementen zetten we alles op alles om voor zowel werkgevers als werkzoekenden het verschil te maken. Juist nu.
Annuska Sip Manager UWV Werkgeversdienstverlening & Manager WerkgeversServicepunt Midden-Gelderland
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.