Van startup naar CEO: stijlevolutie voor de moderne onderneemster

9 december 2024 08:35

Van startup naar CEO: stijlevolutie voor de moderne onderneemster

De reis van de moderne onderneemster is er één van groei en transformatie. Zoals de omgeving verandert van een knusse thuiswerkplek tot aan het hoofd van de tafel in de directiekamer, zo evolueert ook de stijl van de vrouw die aan het roer staat. In het begin hing je kast vol met budgetvriendelijke vondsten. Nu wil je dat je garderobe verfijning en zelfverzekerdheid uitstraalt. Maar hoe navigeer je door deze stijlevolutie? In dit artikel nemen we je mee op een reis van startup naar CEO en van sweats naar een broekpak voor dames! Wij laten je zien hoe je keuzes maakt in je garderobe die bijdragen aan je zakelijke succes en waarmee je al je professionele ambities waarmaakt.

De startup fase

In de beginjaren draait alles om flexibiliteit, creativiteit en lange werkdagen. Daarbij staat comfort voorop. De uren die je voorovergebogen achter je laptop doorbrengt, wil je tenslotte niet in ongemak spenderen. Toch is het belangrijk dat je overkomt alsof je je leven op een rijtje hebt. Een professionele indruk hoeft niet direct een driedelig pak te betekenen. Dat kan ook in jeans, een t-shirt en sneakers. Als het maar past bij het imago van je bedrijf en de diensten die je aanbiedt. Kies in deze fase voor kledingstukken die je zelfverzekerd laten voelen. Want als jij je zeker voelt van jezelf, dan straal je dat ook uit! En niets is aantrekkelijker in een ondernemer dan iemand die kennis, kunde en zelfvertrouwen uitstraalt.

De groeifase

Naarmate je bedrijf groeit, wordt je ook zichtbaarder. Dit betekent dat je meer moet nadenken over je persoonlijke uitstraling. Tijd om te investeren in kwalitatieve kledingstukken die langer meegaan en een meer professionele uitstraling hebben dus. Denk aan tijdloze stukken die nooit uit de mode raken. Combineer een elegante blouse en een goed zittende blazer met een pantalon of een stijlvolle rok. Dit hoeft tegenwoordig ook niet meer in saaie kleuren als zwart en grijs, dus kies voor een knallende kleur die bij je persoonlijkheid past. Jij bent immers het gezicht van je bedrijf. Kies daarom ook in deze fase voor kledingstukken waar je je goed in voelt, zoals de elegante en comfortabele dameskleding van FRNCH.

De CEO-rol

In de CEO-rol is powerdressing nog een stukje relevanter dan in de eerdere fases van je groeiproces. Je kledingkeuzes hebben een directe invloed op hoe anderen jou zien en hoe je op hen overkomt. Wees je hier bewust van en doe hier je voordeel mee. Let er wel op dat je niet te ver hierin doorslaat. Er is een dunne scheidslijn tussen zelfverzekerd en intimiderend. Dat is de lijn die je moet weten te bewandelen in een rol als deze. Kies voor warmere tinten en aardetonen om je toegankelijkheid te waarborgen. Draag je liever donkere tinten of zwart? Kies dan voor kledingstukken met een goede pasvorm in natuurlijke stoffen als katoen, linnen en wol om een meer informele indruk te wekken. Voorbeelden van zelfverzekerde en toegankelijke outfits zijn een zachte trui in een warme kleur met een pantalon, of een kokerrok met een blouse in een leuke print.

Uiteindelijk komt het erop neer: de kleding die je draagt is meer dan alleen stof. Het is een uitdrukking van je persoonlijkheid, je waarden en ambities. Bij uitstek ook een uitdrukking van de waarden en ambities van je bedrijf. In iedere fase van je professionele reis heb je kans om je stijl te gebruiken om een positieve indruk te maken. Door bewust te kiezen voor kleding die zelfverzekerd en toegankelijk is, creëer je een omgeving waar medewerkers zich gezien en gewaardeerd voelen en waar klanten zich op hun gemak voelen. Onthoud: kleding is een instrument om te verbinden en te inspireren.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.