Problemen met je zakelijke internetverbinding? Zo los je dat op

3 november 2017 10:02

Problemen met je zakelijke internetverbinding? Zo los je dat op

Je hebt een zakelijk internetabonnement afgesloten, maar je bent niet tevreden over dit abonnement. Je internetverbinding is langzaam, de WiFi valt steeds weg, je kunt grote bestanden niet downloaden… Dit soort problemen kunnen je flink beperken in je dagelijkse werkzaamheden. Gelukkig zijn deze problemen zelf of via je provider vaak snel op te lossen. Hoe je dit doet, lees je in dit artikel.

Veelvoorkomende WiFi problemen

Voor we je vertellen hoe je WiFi problemen op kunt lossen, is het goed om te weten welke WiFi problemen er allemaal voorkomen. Vaak gaat het om de volgende problemen.

  • Een trage internetverbinding.
  • Een internetverbinding met een slecht bereik.
  • Een internetverbinding die steeds wegvalt.

Het maakt niet uit met welk probleem jij te maken hebt, alle WiFi problemen kunnen opgelost worden. Soms kan dit zonder hulp van je provider, maar soms moet er een monteur langskomen.

Zelf WiFi problemen oplossen: check of er een storing is

Heb je te maken met een WiFi probleem, zoals Ziggo wifi valt steeds weg? Dan check je eerst of er een storing is bij Ziggo. Dit kan bijvoorbeeld via 4G op je telefoon  op de website van de provider. Vult je postcode in en je krijgt vanzelf te zien of er een storing bekend is. Is dit het geval, dan wordt jouw WiFi probleem veroorzaakt door deze storing. Storingen worden vaak snel verholpen, waarna je weer internet hebt.

WiFi problemen oplossen door contact op te nemen

Is er geen storing bekend? Dan heeft je zakelijke internetverbinding probleem een andere oorzaak. Om het probleem op te lossen, kun je in dit geval het beste contact opnemen met Ziggo. Vertel je provider met welk probleem je precies te maken hebt en hoe lang je al te maken hebt met dit probleem. Je provider zal vertellen wat er moet gebeuren om het probleem op te lossen.

Soms kun je een WiFi probleem zelf oplossen, bijvoorbeeld door de router te resetten. Is dit niet mogelijk? Dan zal Ziggo een monteur sturen om je internetverbinding eens onder de loep te nemen. Na het bezoek van de monteur, werkt jouw verbinding weer optimaal.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.