Nieuwe CEO van DACON gaat sterk fundament uitbouwen
13 december 2023 11:07
Als je proactief en oprecht meedenkt met de klant, dan ben je in staat verder te denken dan de vraag
Een jaar geleden trok DACON in het totaal gerenoveerde en levendige Landmark Arnhem. Sindsdien is de ICT dienstverlener doorgegroeid en heeft Eric Gräve, voormalig directeur Microsoft West-Europa, sinds 1 september de dagelijkse leiding. Wat is zijn visie op Dacon?
Oprichter Daniël Dibattista was vanaf het begin onderscheidend door zijn persoonlijke aanpak en zijn visie op het ondernemerschap. Hij merkte dat ICT-dienstverleners vaak niet oprecht waren. Te hoge prijzen, geen volledige dienstverlening en de focus op winstmaximalisatie. Dat was voor hem de drive om het zelf beter te gaan doen. Na drie jaar was de zolderkamer te klein geworden, want zijn klantenbestand bleef groeien, business partners sloten zich aan en hij nam medewerkers aan. In 2019 sloot Jos Slootstra aan bij DACON en na 13 jaar eigen vestigingen in onder meer Westervoort, Huissen en Elst, verhuisde DACON recent naar het markante Landmark Arnhem, waar het concept en unieke karakter van DACON beter tot zijn recht komt. De schaal is aanzienlijk vergroot om ondernemend Nederland te kunnen bedienen. Wat bleef is de persoonlijke aanpak, de oprechte dienstverlening en daardoor het onderscheidende vermogen.
Ondernemersbloed
Eric groeide op in Hilversum als zoon van ondernemende ouders. “Mijn ouders hadden een winkel waar hard werken en ‘klant is koning’ de norm waren”, vertelt hij. Het harde werken en het klantgerichte denken kwam hem goed van pas bij KPN en Microsoft. “Bij deze bedrijven heb ik mijn passie voor techniek ontdekt. Ik ben zelf geen techneut, maar ik zie wel hoe technologie ervoor kan zorgen dat mensen en bedrijven meer uit zichzelf halen, dat ze beter worden.” Hij neemt 19 jaar ervaring bij KPN en 10 jaar ervaring bij Microsoft mee; veelal in leidinggevende en salesfuncties. “Ik ben trots en dankbaar voor de fantastische reis die ik heb gemaakt bij Microsoft en KPN. Trots op de groei en transformatie die we met zoveel impactvolle zakenpartners hebben gerealiseerd. Dankbaar voor de vele geweldige mensen, teams en leiders met wie ik heb gewerkt. KPN en Microsoft zullen voor altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben”, schreef de 52-jarige CEO op LinkedIn. Overigens maakten Eric Gräve en Jos Slootstra kennis met elkaar bij KPN. “Jos kwam als jonge nieuwsgierige hond bij KPN en ik zocht als eindverantwoordelijke voor KPN Retail iemand met een frisse ondernemende blik.” Jos vroeg hem een aantal maanden mee te kijken naar hoe de zaken beter, slimmer en sneller kunnen bij Dacon. “Gaandeweg ben ik enthousiast geraakt over een vastere rol binnen Dacon. Wat me vooral aanspreekt is het hechte team, de dienstverlening, de partnerships en de ambitie om het iedere dag een beetje beter te doen voor klanten.” Hij wil met DACON een onderscheidend merk in complete ICT dienstverlening voor ondernemend Nederland neerzetten.
Kernwaarden basis voor dienstverlening
Daniël startte DACON vanuit zijn eigen intrinsieke kracht. “Dat doe je vaak onbewust,” vindt Jos Slootstra. “Maar als je dat wil manifesteren voor de buitenwereld, dan moet je er woorden aan geven. Onze kernwaarden zijn vanuit een gevoel gekomen en niet gecreëerd vanuit een rationele brandstrategie.” De drie kernwaarden van DACON zijn: persoonlijk, oprecht en onderscheidend. “Wij houden van een persoonlijke aanpak, zijn laagdrempelig en voelen ons oprecht betrokken bij al onze klanten; wij komen onze afspraken na, vinden het belangrijk dat jij krijgt wat je nodig hebt en zijn altijd to the point; wij zijn goed bereikbaar, pakken zaken snel op en bieden altijd een passende oplossing.” Eric Gräve ziet in deze kernwaarden het stevige fundament van Dacon. “Het is een gezond bedrijf met een mooi klantportfolio. Ik wil het fundament uitbouwen en een onderscheidend merk neerzetten in de ICT-dienstverlening. We zijn onderscheidend op onze kernwaarden en met een duidelijke cultuur”, stelt hij en maakt het concreet. “Ten eerste houden we het eenvoudig. ICT is al complex genoeg en natuurlijk hebben we diepe kennis van onze producten en diensten. We richten ons naar de klant toe echter op eenvoud. Makkelijke proposities in begrijpelijke taal, duidelijke afspraken, heldere factuur, top after sales. Geen codetaal maar de taal van de klant. Ten tweede leren we iedere dag met elkaar. Klanten zijn altijd in beweging en verandering is in de ICT een constante. Om van toegevoegde waarde te kunnen blijven voor onze klanten omarmen we die verandering. Daarom leren we van elkaar, met elkaar, iedere dag een stapje beter en slimmer. Dat zit in ons DNA. En ten derde zijn we er voor elkaar. Onze klanten hebben ons het vertrouwen gegeven een cruciaal onderdeel van hun bedrijfsvoering te managen. Om dat goed te doen is teamwerk het allerbelangrijkste. We helpen de klant met gerichte klantteams die er zijn voor de klant.”
De drie kernwaarden van DACON zijn: persoonlijk, oprecht en onderscheidend
Bij Dacon staat kwaliteit hoog in het vaandel
“We nemen de cultuur serieus, we nemen de klant serieus, maar we nemen ook onze processen serieus”, zegt Jos Slootstra. “Als je proactief en oprecht meedenkt met de klant, dan ben je in staat verder te denken dan de vraag. Daarmee kun je de klanten totaalontzorging gaan bieden. Het gaat ons niet om het woord, maar om het gevoel dat erbij hoort. We bouwen een band op met de klant. Dat vereist oprechtheid naar jezelf, want zo kun je ook oprecht zijn naar de klant. We bouwen op die manier aan een duurzame relatie. Als we dan een keer een fout maken, gaan we dat niet verbloemen, maar eerlijk oplossen.” Met vijf filialen in Nederland ontzorgt Dacon ondernemend Nederland met complete ICT dienstverlening op vijf gebieden: werkplekbeheer, netwerk management & beveiliging, cloud migraties, outsourcing van IT en hardware. “Dacon is een gezonde organisatie met mooie klanten en sterke resellers zoals Azerty, Econocom en NTNT, en daar ben ik trots op”, schetst de kersverse CEO, Eric Gräve. “Dacon is hard met haar klanten meegegroeid de laatste jaren.”
Het bedrijf waar je bij wilt horen
“Mijn droom voor de toekomst is dat Dacon het ICT-bedrijf is waar je bij wilt horen. We zijn meer dan een tech-bedrijf; we zijn een naam in de ICT-dienstverlening voor ondernemend Nederland met duidelijke signatuur: persoonlijk, oprecht en onderscheidend. En een bedrijf met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. We willen graag dé ervaringsplek voor nieuw IT-talent zijn en waar je jezelf kan zijn, omdat je een sterke passie hebt voor techniek en nooit alleen staat.” «
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.