Goed geïnformeerd de Duitse markt op

7 september 2020 11:54

Goed geïnformeerd de Duitse markt op

Het Duits-Nederlandse goederenverkeer steeg in 2019 tot over de 190 miljard euro een record. Ook tijdens de crisis bleken de economische betrekkingen tussen beide landen zeer stabiel en blijft de Duitse markt belangrijk voor veel Nederlandse bedrijven. Ondernemers die plannen hebben om de Duitse grens over te gaan of daar verder willen uitbreiden, kunnen zich gratis aanmelden voor de Duitslanddag, die dit jaar geheel digitaal plaatsvindt op maandag 14 september.

Ondernemers kunnen zich via livestreams op alle vlakken laten informeren: Waar moet je om denken bij Duitse contracten, hoe werken subsidieaanvragen, wat zijn de regels op het gebied van veiligheid en hoe zit het met webwinkels? Experts leggen uit waar de kansen liggen en hoe je ze benut. Kennis van branches en van de zakelijke cultuur is bij zakendoen met de oosterburen namelijk onmisbaar.

Dat zien de deelnemers ook in: zo’n duizend ondernemers hebben zich al aangemeld. Ze krijgen tips en leren veel voorkomende valkuilen te vermijden. De Duitslanddag wordt georganiseerd door de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) en is het grootste Duitslandevenement in Nederland. Drie livestreams zijn de hele dag beschikbaar en bieden toegang tot de panelgesprekken, interviews en infosessies. Ook de digitale beursvloer en workshops over o.a. E-health, samenwerking met startups en de Duitse verpakkingswet zijn via de livestream te volgen. Kortom, op deze dag is alle informatie beschikbaar die een ondernemer nodig heeft om succesvol handel te kunnen drijven met Duitsland.

Duitse taal van groot belang

Want het potentieel is er. In 2019 steeg de export van producten naar Duitsland voor het vierde jaar op rij. “Een goede reden om twee belangrijke evenementen te combineren. De Duitslanddag én de Dag van de Duitse Taal”, vertelt DNHK-directeur Günter Gülker. Om succesvol zaken te doen in Duitsland blijft het voor Nederlandse ondernemers namelijk essentieel om de Duitse taal te beheersen, zo blijkt uit eerder onderzoek van de DNHK, evofenedex en VNO-NCW. “Op de Duitslanddag richten zowel Nederlandse ondernemers als scholieren zich op de mogelijkheden die Duitsland te bieden heeft, zodat ook scholieren zich, o.a. door de taal te leren, goed voorbereiden op latere samenwerking met de oosterburen.”

Meer informatie op duitslanddag.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.