Gebruik jij de nieuwe MKB Brandstof app al?

25 mei 2023 15:23

Gebruik jij de nieuwe MKB Brandstof app al?

Eén gebruiksvriendelijke applicatie voor al onze diensten: dat is waar wij sinds begin 2022 hard aan werken. Wat op dit moment de status is? En wat deze nieuwe app betekent voor de huidige applicaties die je op dit moment waarschijnlijk gebruikt? Dat vertelt onze product manager Jorn Zijlstra!

Eén app voor alle diensten

Lange tijd boden we per dienst een losse app aan. Jorn legt uit dat die keuze jaren geleden pure logica was: “Destijds waren telefoons veel kleiner en processors (hardware in de telefoon) een stuk minder krachtig. Steve Jobs zei niet voor niets altijd ‘There’s an app for that’. Dus voor elke dienst hadden we een aparte app.

Maar de ontwikkelingen gaan snel op het gebied van applicaties. Schermen van toestellen zijn inmiddels groter en er is een tendens dat er meer functies in een app zitten. Daarom speelde de wens om al onze diensten onder te brengen in één applicatie al langer. En recent brachten we die in vervulling, met de MKB Brandstof app!”

Tanken, laden, parkeren en carwash

Eind 2022 ging de MKB Brandstof app live, met daarin alleen nog de dienst ‘laden’. Maar in maart 2023 voegden we hier ‘tanken’ en ‘carwash’ aan toe. “Drie diensten zijn dus al ondergebracht in de nieuwe app. De volgende is ‘parkeren’, waar we druk mee bezig zijn.

Op dit moment verwijst de nieuwe app nog door naar de losse parkeerapp. Maar in het derde of vierde kwartaal van dit jaar verwachten we dat alle vier de diensten in de nieuwe app staan. Dus vanaf dan komen de losse apps automatisch te vervallen. En ervaar jij als ondernemer nog meer gemak onderweg!”

Verbeteringen

Er komt best wat bij kijken om vier applicaties te integreren in één nieuwe: “We ontwikkelden niet alleen een nieuwe app voor Android en iOS, maar ontwikkelden ook een nieuwe, achterliggende beheermodule. Alle data wilden we makkelijker kunnen aanpassen, zodat de app altijd actueel is voor ondernemers. Dit is een grote verbetering ten opzichte van de losse apps. Want verdwijnt er bijvoorbeeld een tankstation of wasstraat, komt er een nieuwe bij of verandert een merk? Dan wijzigen we die gegevens in een mum van tijd. En klanten kunnen ook zelf wijzigingsverzoeken indienen die we snel oppakken.

Het hele ontwikkeltraject doen we overigens met digital product agency Label A. Samen met deze partner willen we onder andere een consistente gebruikerservaring creëren. De applicatie moet altijd op dezelfde, eenvoudige manier werken. Ongeacht welke diensten een ondernemer gebruikt. Dus als iemand overstapt van een brandstofauto naar een elektrisch voertuig, moet de app alsnog voor zich spreken.

Gebruikers moeten vertrouwd raken met onze app en snel en eenvoudig de juiste informatie achterhalen. Zo vinden ondernemers in de nieuwe app in drie stappen (en minder dan 10 seconden) de goedkoopste tankstations in hun omgeving.”

En meer: hét touchpoint met MKB Brandstof

Jorn legt uit dat we steeds meer waarde toevoegen aan de app: “De applicatie moet hét touchpoint met MKB Brandstof worden. Elke vorm van interactie moet uiteindelijk via de app mogelijk zijn. Zo willen we bijvoorbeeld ook dat ondernemers hierop hun online dashboard kunnen inzien met gegevens zoals transacties. Daarnaast willen we dat ze via de app eenvoudig in contact komen met onze klantenservice. De app is en blijft dus continu in ontwikkeling!” 

Ontwikkeld met en voor ondernemers

Tijdens de ontwikkeling van de nieuwe app betrekken we ondernemers zoveel mogelijk. Bij de allereerste designsessie deden we dit al. “Maar ook daarna gingen we veel met ze in gesprek. Hun mening is tenslotte het allerbelangrijkste, daarvoor doen we het. En tijdens dit soort feedbacksessies kom je echt verfrissende dingen te weten. Daarnaast is het fantastisch om te zien dat zoveel klanten graag met ons meedenken.”

Naar alle berichten van MKB Brandstof terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.