Effectieve marketingstrategieën voor dakdekkersbedrijven

6 juni 2023 15:56

Effectieve marketingstrategieën voor dakdekkersbedrijven

Ben je onlangs een dakdekkersbedrijf begonnen of ben je al een een tijdje actief als dakdekker? Dan ben je ongetwijfeld bewust van het feit dat je klanten nodig hebt. Je hebt als dakdekkersbedrijf namelijk pas bestaansrecht met voldoende klanten. Om die reden is het ook belangrijk om aan goede marketing te doen. Tegenwoordig besluiten namelijk steeds meer mensen om voor zichzelf te beginnen. Om die reden heb je bij dakwerken ook veel concurrentie. Maar hoe ben je de andere bedrijven binnen je branche dan te slim af? Dat lees je in dit artikel.

Maak gebruik van de sociale media

In de eerste plaats kun je als dakdekkersbedrijf dankbaar gebruikmaken van de sociale media. Je hebt daarvoor verschillende platforms en het is dan ook verstandig om je bedrijf op meerdere plekken in te schrijven. Maar hoe kun je de kanalen van de sociale media dan effectief gebruiken? Welnu, je kunt in eerste instantie verschillende foto's van projecten plaatsen. Mensen vinden het namelijk fijn om een beeld van de werkzaamheden te krijgen. Via de sociale media sta je ook in connectie met je klanten. Je kunt met ze communiceren en tegelijkertijd kun je leuke acties bedenken. Hoe meer volgers je hebt, hoe beter dit voor de reputatie van je bedrijf is.

De zoekmachines

In dit digitale tijdperk maakt vrijwel iedereen gebruik van het internet. Niet alleen om producten bij webshops aan te kopen, maar ook om diensten te zoeken. Om die reden is het belangrijk om als dakdekkersbedrijf goed vindbaar te zijn bij de zoekmachines. Daarvoor heb je in de eerste plaats een goede website nodig. Tegelijkertijd is het ook belangrijk om de website te voorzien van goede SEO-teksten. Dan word je namelijk goed vindbaar met bepaalde zoekwoorden. Hoe beter de reputatie van je website, hoe hoger je organisch in de zoekmachines komt met bepaalde termen. Vaak duurt het wel even voordat je daadwerkelijk hoog in de zoekmachines staat. De concurrentie is immers groot.

Wil je direct hoog in de zoekmachines staan met bepaalde zoekwoorden? Dan kun je er ook voor kiezen om tegen betaling te adverteren. Vroeger moest je een specifiek bedrag per maand voor advertenties betalen. Tegenwoordig betaal je echter per klik en dat is redelijk gunstig. Je hoeft dus pas te betalen wanneer iemand daadwerkelijk je website bezoekt. Zonder ervaring is het overigens best lastig om effectief te adverteren. Om die reden kun je er ook voor kiezen om de diensten van experts in te schakelen. Er zijn verschillende marketingbureaus die je kunnen ondersteunen.

Goed werk afleveren

Dit klinkt misschien wat vreemd, maar je bereikt meer mensen door goed werk af te leveren. Ook in dit digitale tijdperk werkt mond-op-mondreclame nog bijzonder goed. Als men tevreden is over de diensten, dan vertellen ze dit snel door aan familie en bekenden. Zeker als dakdekker kun je namelijk het verschil maken. Een dak is namelijk een van de belangrijkste onderdelen van de woning. Met een goed dak worden lekkages en andere vervelende problemen voorkomen. Ook heeft vrijwel iedere woningeigenaar uiteindelijk een dakdekker nodig. Niet alleen voor nieuwe daken, maar bijvoorbeeld ook voor dakrenovaties en het verhelpen van lekkageproblemen. Lever goed vakwerk af en je zal merken dat de klanten vanzelf naar je toe komen.

Brochures

We gaven eerder in dit artikel aan dat veel mensen diensten via zoekmachines zoeken. Uiteraard zijn er ook nog genoeg mensen die door fysieke reclame contact met je opzoeken. Om die reden is het geen slecht idee om brochures te maken. De brochures kun je op publieke plaatsen neerleggen.

Conclusie

In deze tekst hebben we verschillende effectieve marketingstrategieën besproken. Maak gebruik van de tips en laat je bedrijf groeien!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.