Duurzaam oké, maar niet te duur

3 juli 2017 11:40

Duurzaam oké, maar niet te duur

Als verpakkingsgroothandel worden we regelmatig gevraagd hoe wij omgaan met duurzaamheid. De keuze is of je proactief duurzame producten gaat aanbieden, of dat je de trend volgt. Bij de eindgebruiker speelt dit ook, alleen vaak met een andere insteek. Het is dan meestal een kwestie van ‘wat kost het’.

Er zijn vaak voldoende duurzame en innovatieve alternatieven te krijgen, de afzet van deze producten ligt door de prijsstelling alleen vaak laag. Deze lage omloopsnelheid maakt deze producten dus automatisch ook weer duurder dan het standaard product en het bekende gezegde over de kip en het ei doet weer opgeld. Als groothandel voeren we een groot pakket aan duurzame alternatieven, bijvoorbeeld de steeds populairder wordende bruine kartonnen en papieren verpakkingen voor ondernemers in de (fast)foodsector. Een bruine verpakking ziet er ambachtelijk uit, heeft een milieuvriendelijke uitstraling en verdient zich dus ook vaak terug met een oplopende verkoop door goede presentatie.

Binnen deze industrie zit veel innovatie en bijna maandelijks komen er nieuwe producten op de markt. Vaak is de ondernemer voor dit soort producten, met een duidelijke commerciële meerwaarde, dus wel bereid wat meer te betalen.

Met een goed verhaal of concept achter de keuze van de verpakking zijn veel consumenten ook bereid dat beetje extra te betalen. Uiteraard valt of staat dit verhaal wel bij de kwaliteit van de bereide producten die in de verpakking gaan. Bij ZITO|TEER kunnen we u niet helpen aan recepten voor de beste hamburger of de lekkerste sushi, maar voor advies over een goede, duurzame én commerciële verpakkingskeuze kunt u ons altijd bellen! «

Fred Henneke

fred@zitoteer.nl

www.zitoteer.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.