Development en marketing bij één partij onderbrengen? Dit is waarom dat zo belangrijk is
12 december 2024 09:39
Op zoek naar een partij die je op alle vlakken kan helpen? In dit artikel bekijken we de voordelen van een zogenaamde “one-stop-shop”, want dit kan namelijk een behoorlijk slimme keuze zijn.
Je hoeft maar één keer te zoeken
Als je wil dat jouw (toekomstige) website gevonden wordt, zul je eerst zelf op zoek moeten gaan naar een geschikte partner. Door te kiezen voor een one-stop-shop hoef je deze zoektocht echter maar één keer af te leggen. Een goede agency kan jouw bedrijf namelijk bij van alles en nog wat helpen. Van het ontwikkelen van een website, webshop en/of app, tot de hosting en marketing. Waarbij je kunt denken aan SEO, Google Adds, en nog veel meer. Kortom, nadat je jouw agency hebt gevonden, kun je hier vervolgens altijd terecht en dit scheelt je behoorlijk wat kopzorgen.
Het drukken van de kosten
Door te kiezen voor het onderbrengen van al je behoeften bij een enkele partij, bespaar je uiteindelijk behoorlijk op de kosten. Want als je voor iedere taak een ander bureau in moet schakelen, kom je bijna altijd een stuk duurder uit. Als je bijvoorbeeld een website laat bouwen door de ene partij, dan moet je vervolgens de hosting ergens anders afnemen en weer een ander bedrijf inschakelen voor de marketing. Door al deze zaken te bundelen profiteer je meestal ook nog eens, net zoals bij banken of internetabonnementen, van een mooie pakketkorting.
Meer inzicht (dus betere resultaten)
Een zeer belangrijke reden, die vaak over het hoofd wordt gezien, is de mate van inzicht die je vrijwel gratis krijgt door te kiezen voor één bedrijf om mee samen te werken. Zij weten als developers wat een goede site (of andere applicatie) nodig heeft, en als online marketing bureau hoe ze jouw producten en/of diensten moeten promoten. Deze kennis van beide kanten is enorm waardevol en dit zorgt ervoor dat jij hier als ondernemer optimaal van profiteert. Je hebt zelf ook veel meer inzicht in de data, denk aan de digital analytics. Zo maak je de juiste keuzes (in real-time), die het beste zijn voor een optimale groei.
Je bespaart kostbare tijd
Je eigen tijd is kostbaar en dit is iets waar je als ondernemer dagelijks mee wordt geconfronteerd. Het inschakelen van één partij voor zowel de development als marketing, betekent dat je jouw wensen niet keer op keer opnieuw hoeft uit te leggen. De betere agencies zorgen dat je contact hebt met dezelfde contactpersoon, die jou persoonlijk te woord staat en bereikbaar is voor al je vragen. Geen irritante ticketsystemen of een half uur lang on hold worden gezet, maar korte lijnen. Zo houd jij tijd over voor het ondernemen zelf en het netwerken met andere ondernemers in je regio.
Altijd mee met de nieuwste ontwikkelingen
Tenslotte een laatste voordeel en dit is het feit dat nieuwe ontwikkelingen snel kunnen worden doorgevoerd. Je hoeft namelijk het advies van je marketingexpert niet door te geven aan het bedrijf dat je webshop heeft ontwikkeld. Bij een one-stop-shop kunnen dit soort dingen meteen worden doorgevoerd. En als je zelf iets hebt gelezen, mail of bel je gewoon even met jouw contactpersoon om dit te bespreken.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.