Brainclicken, The Brain Based Methode
21 februari 2023 15:33
Ons brein speelt de belangrijkste rol in het contact met anderen. Het is verantwoordelijk voor ons gedrag, onze gevoelens, ervaringen en herinneringen en maakt dat we onze communicatie flexibel aanpassen aan de persoon met wie we in gesprek zijn.
Omdat het brein zich bij ieder mens anders ontwikkelt, zijn er geen twee breinen − dus geen twee mensen − hetzelfde. Ieder mens heeft een eigen denkstijl, eigen gedachten, behoeften, interesse en voorkeuren en bovendien veranderen die ook nog continu. Om een click te maken, is het belangrijk dat je het gedrag en de denkstijlen van jou en van anderen herkent en begrijpt.
Maak de click, het zorgt voor goede relaties!
De grootste uitdaging voor bedrijven is een optimale samenwerking om de concurrentiekracht te vergroten. Je wint aan concurrentiekracht met de juiste aandacht voor je medewerkers, klanten en relaties. Steeds meer ondernemers en managers voelen zich verantwoordelijk voor de groei en het welzijn van hun medewerkers. Als je de kunst verstaat om je ideeën en denkbeelden goed over te brengen en je begrijpt het gedrag van anderen, dan boek je meer succes.
Medewerkers zijn schaars
Een hoog verloop van personeel is kostbaar en heeft een negatief effect op de bedrijfssfeer. Een gebrek aan mensenkennis en matige communicatie leiden vaak tot teleurstellingen. Medewerkers voelen zich niet gehoord of begrepen en haken af. Dat betekent dat je de deadlines niet haalt, de resultaten achterblijven, de klanten klagen of wegblijven en het ziekteverzuim oploopt.
Brainclicken 10 tips die zorgen voor goede relaties!
Een studie van de van Harvard University toont aan dat dat goede relaties mensen gelukkiger maken! Deze tips helpen om elke dag te werken aan goede relaties.
- Zoek naar gemeenschappelijke interesses.
- Kijk de ander aan, glimlach en zorg voor een open houding.
- Zorg dat de ander zich begrepen en belangrijk voelt.
- Spreek iemand bij de naam aan.
- Straal rust uit en luister aandachtig.
- Stel belangstellende vragen.
- Vermijd gespreksbedervers.
- Toon dankbaarheid voor de tips die je van de ander krijgt.
- Geef een welgemeend compliment.
Op onze website vind je meer informatie. Binnenkort wordt het boek Brainclicken gepubliceerd!
Commercium
Sinds 1994 speelt Commercium een belangrijke rol bij succesvol ondernemen, management en sales. Onze flexibele methode sluit naadloos aan bij de wisselende behoeften en omstandigheden van bedrijven. Door nauw samen te werken en met de focus op de beste resultaten laten we medewerkers meer werkplezier ervaren.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.