8 redenen voor jouw energiebedrijf, om een e-mailnieuwsbrief in te zetten!

4 april 2018 16:08

8 redenen voor jouw energiebedrijf, om een e-mailnieuwsbrief in te zetten!

Ook in 2018 kun je ook als energiebedrijf niet meer om e-mailmarketing heen. Vooral je bestaande klanten op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen binnen jouw energiebedrijf is ontzettend waardevol voor je bedrijf. Daarom hebben we voor jou 8 redenen bedacht waarom ook jij als ondernemer binnen de energiesector een e-mailnieuwsbrief moet inzetten!

  1. Onderzoek de interesse van je klanten over bijvoorbeeld het verkrijgen van energieadvies, via de click rate en statistieken van je e-mailmarketing
  2. Het is relatief goedkoop. Vergelijk het maar eens met een DM naar hetzelfde bestand binnen uw energieklanten.
  3. Het klantenbestand wordt optimaal benut voor retentie (klantbehoud) binnen uw energiebedrijf .
  4. Met een nieuwsbrief over bijvoorbeeld de ontwikkelingen binnen uw energiebedrijf, kun je de content op je website extra onder de aandacht brengen.
  5. Klanten blijven op de hoogte over alles omtrent uw energiebedrijf en zien dat als een service met toegevoegde waarde.
  6. Met een nieuwsbrief kun je snel inspelen op de actualiteiten die spelen binnen de energiesector.
  7. Jij en jouw energiebedrijf blijven op het netvlies van de klant.
  8. Je kunt jouw kennis delen en je zo positioneren als expert tussen alle andere energiebedrijven.

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.