Flexpoint wil ook uw verwachtingen overtreffen
28 april 2017 09:39
“Er is niks zo mooi als mensen in hun kracht zien. Mensen zien excelleren en elke dag weer zingend naar huis zien gaan. Dat is voor iedereen het beste: voor ons als HR-dienstverlener, voor onze opdrachtgevers en natuurlijk voor onze flexkrachten.” Aan het woord is Nina Bouw van Flexpoint. Sinds 1 maart is zij met haar team actief vanuit een nieuwe vestiging aan de Stationsweg in Den Bosch.
Met deze stap maakt Flexpoint, ‘wereldberoemd in Limburg’, definitief de stap naar Brabant. “Natuurlijk hadden we al vestigingen in Cuijk en Veghel”, benadrukt Bouw. “Vanuit Den Bosch bedienen we nu echter de stedendriehoek Den Bosch/ Tilburg/ Eindhoven. Steden die nadrukkelijk aansluiten op de drie marktsegmenten waarop wij focussen: industrie, logistiek en office.” Met collega’s Jinte van den Eijnden en Jasmine Kleintjes zet Bouw zich sinds 1 maart dagelijks in om ook in dit nieuwe werkgebied ‘verwachtingen te overtreffen’, zowel van opdrachtgevers als kandidaten.
Factor mens centraal
De factor mens is hierbij volgens Bouw cruciaal. “Natuurlijk moet een geschikte kandidaat over de juiste leervaardigheden en competenties beschikken. Maar het is nog veel belangrijker of een kandidaat past bij een organisatie. Qua persoonlijkheid, normen en waarden. Die factor mens bepaalt uiteindelijk of een match slaagt.” Reden voor Flexpoint om waarden als ‘authenticiteit’ en ‘relatiegerichtheid’ centraal te stellen. “Geen rol spelen, maar zijn wie je bent en daadwerkelijk open staan voor de ander. Dat is waar wij in geloven. En dat is de manier waarop wij willen voorzien in de behoeften van onze klanten en flexkrachten.” De vraag van Flexpoint aan een opdrachtgever is volgens Bouw dus nooit enkel ‘hoeveel mensen denken jullie nodig te hebben?’ Nee, Flexpoint vraagt juist naar organisatiedoelen qua productie, optimalisatie van processen en verhoging van rendement. “Op basis hiervan bekijken we vervolgens wat nodig is”, legt ze uit. “Waarbij we echt meedenken. Over bijvoorbeeld de opzet van de meest efficiënte pool van mensen om de gestelde doelen te bereiken. Of over het opstellen van het juiste profiel voor een functie.” “Flexpoint doet dus veel meer dan de poppetjes op de juiste plek zetten. We zijn voor veel opdrachtgevers een HR-afdeling op afstand. Een partner waar ze met al hun HR-vragen terechtkunnen. Onze manier om meerwaarde te creëren.”
Staffing / On Site Services
Flexpoint biedt HR-diensten middels twee concepten aan: Staffing en On Site Services. Waarbij Staffing staat voor het reguliere uitzenden, maar dit dus op de persoonlijke Flexpoint manier. Terwijl On Site Services staat voor het ‘in huis’ regelen van alles wat te maken heeft met HR-vraagstukken. Een manier van werken die Flexpoint toepast bij grote klanten die gebruikmaken van een bepaald volume aan flexkrachten. Zij beschikken dankzij dit concept over een aantal ‘dedicated intercedenten’ op de eigen locatie.
‘Ondernemerschap'
Naast ‘authenticiteit’en ‘relatiegerichtheid’ vormt ‘ondernemerschap’ de derde en laatste kernwaarde van Flexpoint. Een waarde die Bouw op het lijf geschreven is. “Eigen verantwoordelijkheid en de ruimte om aan te sluiten op de markt waarin je actief bent. Daar geloof ik in. Zo zit ik namens Flexpoint altijd zelf om tafel met opdrachtgevers, ook als het gaat om grotere accounts. Afspraken maken en deze zelf waarmaken. Efficiënter kan het niet.” «
Flexpoint
Tekst: Sandra Kagie / Fotografie: Noortje Artz
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.