Zoveel zinnen, zoveel meningen

25 juni 2024 09:39

Zoveel zinnen, zoveel meningen

Mensen die mij en mijn trainingen al wat langer volgen weten het: Ik ben van nature iemand die snel en groots denkt en ernaar handelt. Ik kan dat doen, omdat ik weet wat ik wil en me tot in de puntjes voorbereid. Op 4 oktober vindt mijn masterclass Lef in Leven plaats. Sommigen noemen het een interactieve business show. Inmiddels krijgt het steeds meer vorm, stap voor stap.

De inhoud is uiteraard de basis. Ik behandel 4 thema's, verspreid over de dag.

  • Al die oneliners – zucht
  • De waan van de dag de baas blijven
  • De grootste held ben je zelf
  • Lef in Leven

Dat is het makkelijkste deel, want dat is mijn core business. De lol – en de spanning – begint eigenlijk pas bij het nadenken over de uitvoering van het interactieve programma. Ik neem je even mee, in vogelvlucht.

Voor elk wat wils…

Een interactief programma voor leergierige, ondernemende mensen. Dat is de missie. Daarom heb ik ook een team samengesteld die me vanuit allerlei disciplines en visies zal ondersteunen. En natuurlijk heb ik daarbij rekening gehouden met de verschillende (zintuiglijke) types, dus ik omring me door doeners, denkers, durvers, uit mijn vrienden- en relatiekring. En hoe gevarieerd wil je het hebben. De regisseur en de technicus willen al weken van tevoren in detail alles weten en vastleggen in een draaiboek en een lichtplan. Achter ieder antwoord vinden zij een nieuwe vraag. De setdresser is het andere uiterste. Zij denkt in grote lijnen en weet wat de uitkomst moet zijn. Ze reserveert al een hoop hulpmiddelen, maar pas op het laatste moment weet ze wat de weersvoorspellingen zijn en het aanbod op de bloemenveiling. Pas dan gaat ze helemaal los. “Te wild is te temmen”, denk ik dan hoopvol. En dan zijn er nog die zich uitleven op en met teksten. Zij zouden het liefst willen dat ieder woord aankomt. Maar ja, ik weet zeker dat dat nooit genoeg zal zijn. Er komt nog zoveel meer kijken bij de organisatie van een event. Of je het nu een business show noemt, een masterclass of een theatercollege. Het wordt voor ‘elk wat wils’ en dat op zich triggert mij en is voor mij uitnodigend, bevrijdend en geeft me energie.

Aanvallen vanuit de verdediging

Ook de locatie moet voor iedereen iets te bieden hebben. Dat heb ik gevonden in Fort Altena. Vanuit dit verdedigingswerk uit 1847 zal ik de aanval inzetten op vastgeroeste ideeën, valse schaamte en gebakken lucht. En alle deelnemers, ik verwacht er toch wel een paar honderd, zullen met overgave en commitment moeten meedoen. Stil zitten luisteren is er niet bij.

Wil je zien wat je tegenhoudt?

Kortom, wij zijn ons huiswerk gaan doen, want wie mij kent weet dat ik zaken tot in de puntjes voorbereid. En dat ik hou van spektakel! Energiek en interactief zal het zeker gaan worden. Mijn doel is dat deelnemers met inzichten naar huis gaan. En ja we hebben die dag zeker lol gehad en kunnen netwerken.

Daag jezelf uit

Wil jij jezelf uitdagen en verbeteren? Kom dan op 4 oktober naar Fort Altena. Boek nog snel een all-in ticket van € 299,00 via mijn website, voordat het duurder wordt. Welk type mens je ook bent en welk zintuig je nu bij voorkeur gebruikt, ik zal je verrassen met nieuwe inzichten. Je zult je eigen denkbeelden doorbreken. En je zult groeien en laten groeien, omdat we de dag met en voor elkaar tot een succes maken.

Charlotte Krielaart

Als telg uit een ondernemend gezin heeft Charlotte niet stilgezeten. Na haar studies vond ze haar plek in toonaangevende organisaties en kon effectief bijdragen aan veranderings-, reorganisatie- en crisisvraagstukken. Charlotte is succesvol ondernemer en trainer, maar haar website voor 4 oktober heet niet voor niets: … Of de Gladiolen. Jezelf uitdagen en verbeteren, dat doe je dat liever niet in je dagelijkse werkomgeving. Charlotte creëert haar eigen podium.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.