Zo zorg jij als bedrijf voor goede zichtbaarheid

18 augustus 2023 10:08

Zo zorg jij als bedrijf voor goede zichtbaarheid

In een wereld waarin de concurrentie zowel online als offline steeds heviger wordt voor bedrijven, is zichtbaarheid voor bedrijven natuurlijk ontzettend belangrijk geworden. Een goede zichtbaarheid zorgt niet alleen voor een groter bereik bij potentiële klanten, maar versterkt ook het merkimago en de betrouwbaarheid van een onderneming. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf opvalt in de massa? Om ervoor te zorgen dat ook jij dit voor elkaar weet te krijgen, zullen we een aantal handige tips met je delen. Wat dacht je van bijvoorbeeld de enorme grote gele M die je al vanaf honderden meters afstand ziet, of het logo van Nike, Apple en ook Tesla. Wanneer je dat met jouw merk weet te bereiken, dan weet je dat je het hebt gemaakt.

Zorg dat je online zichtbaar bent

Veel ondernemers zijn zich er nog niet altijd van bewust dat ook een offline aankoop, in veel gevallen, begint met een online zoekopdracht. Dit komt vooral doordat mensen de verschillende mogelijkheden willen onderzoeken, maar het ook prettig vinden om een wat duurdere aankoop ook in het echt te kunnen zien. Je kunt je dus wel voorstellen dat wanneer jij online niet gevonden wordt, de kans vrij klein is dat ze alsnog het product bij jouw in de winkel komen halen. Investeer daarom allereerst in je organische zichtbaarheid in de zoekmachines en daarnaast ook in een stuk betaald adverteren om je zichtbaarheid nog verder te vergroten. Het is dus ook niet voor niets dat veel grote bedrijven intensief samenwerken met een marketingbureau om te zorgen dat ze beter gevonden worden online.

Zorg dat je ook offline zichtbaar bent

Ondanks dat het meeste online gebeurt, is het onmisbaar voor de meeste ondernemingen om ook buiten het web goed zichtbaar te zijn. Zo helpt het bijdragen aan een versterking van je merk, maar zorgt het er ook voor dat mensen vaak nog even online kijken of er nog meer te vinden zijn op je website bijvoorbeeld. Stel dat er een groot evenement bij je in de buurt is, dan kun je grote led schermen huren om vervolgens de hele dag door reclame te laten zien. Op deze manier trek je direct de aandacht en laat je mensen weten wat je allemaal te bieden hebt. Dit zorgt namelijk in veel gevallen voor een stuk nieuwsgierigheid, waardoor de kans een stuk groter is dat mensen iets van je kopen of afnemen in het geval van een dienst of service.

Mond tot mond reclame

De beste reclame die er is, is natuurlijk mond tot mond reclame. Hoe fijn is het dat mensen bij je komen, omdat ze van bijvoorbeeld de buurman hebben gehoord dat je ontzettend goed bent. Veel mensen onderschatten jammer genoeg dan ook hoeveel invloed je hier zelf op hebt. Door juist werk te leveren en er ook voor te zorgen dat de klant goed wordt behandeld, zul je zien dat je steeds meer klanten ‘via via’ krijgt. Zorg er daarom dus ook voor dat je altijd netjes en transparant blijft, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je naam te grabbel wordt gegooid, maar je er juist alleen maar meer klanten door weet binnen te halen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.