Zo verovert u de Duitse markt

5 juni 2018 16:19

Zo verovert u de Duitse markt

De Duitse e-commerce afzetmarkt is veel groter dan die van Nederland. In potentie interessant om daar uw producten aan te bieden. Dat klinkt als muziek in de oren voor iedere ondernemer. Maar hoe verovert u Duitsland?

Wo soll man anfangen?

Duitsland is met ruim 82 miljoen inwoners de grootste afzetmarkt van Europa. De totale Duitse e-commerce omzet voor 2018 wordt geschat op 63.9 miljard euro. Een steeds groter deel hiervan wordt door grote marktplaatsen zoals Amazon en eBay genereerd. U kunt uw producten via verschillende marktplaatsen aanbieden. Uit onderzoek blijkt echter, dat een eigen goedlopende webshop lucratiever is. Uw website een Duitse ‘Ausstrahlung’ geven is stap één. Wat zijn de vervolgstappen? Merkbekendheid en een goed doordachte online marketing strategie. Hierbij is het belangrijk om native Duitse marketing specialisten in te zetten die Duitsland kennen.

Ihre deutsche Marke

Om producten op Duitse marktplaatsen of via uw eigen webshop succesvol te verkopen, moet moet u de harten van de Duitse afnemers veroveren en blijven veroveren. Uiteindelijk draait alles om gevonden worden (via Google, Amazon, Bing, etc.) en kiest men uw product boven dat van de concurrent. Een sterk merk opbouwen en behouden is cruciaal. Gebruik bekende Duitse influencers (bloggers of vloggers) om uw merk of producten te promoten. Zet social media kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Xing (B2B) in om een band te creëren met uw doelgroep.

Umsatz steigern

Als u alle investeringen hebt gedaan dan wilt u uw omzet zien groeien. Voor een snelle omzetgroei is een perfect op elkaar afgestemde SEO-, AdWords campagne en conversieoptimalisatie nodig. Het is ondoenlijk om als niet-Duitse marketeer A/B tests op te zetten voor advertenties en landingspagina’s en continu te sleutelen aan zoekmachinemarketing. U wilt de omzetgroei natuurlijk vasthouden en daarvoor is wat lef nodig. De Dexport-marketeers weten precies wat uw merk nodig heeft om te blijven groeien en concurrenten voor te blijven. Zij stellen de perfecte marketingmix voor u vast.

Eine deutsche Ausstrahlung

Een groot deel van de Duitsers koopt niet via buitenlandse webshops. Daarom is het belangrijk dat u uw campagnes en website een echt Duits gezicht geeft. Door een Duits telefoonnummer, lokaal adres, Duitse keurmerken en de juiste juridische documenten op te nemen op uw website. In Duitsland loopt u namelijk sneller tegen een claim, Abmahnung, aan wanneer iets juridisch niet klopt. Met de nieuwe DSGVO (AVG) is het noodzaak om ook uw Impressum en Datenschutz op orde te hebben.

Amazon-Marktplatz nicht vergessen!

Amazon is in Duitsland heer en meester. Amazon genereerde in 2017 46% van de totale Duitse online omzet, waarvan 55% uit de Amazon Marketplace komt. Omdat er op Amazon veel andere aanbieders zijn (134.000) is gevonden worden de key tot succes. Met een full service marketing tool als ProfitWiser wordt dat u makkelijk gemaakt. Met ProfitWiser managet en optimaliseert u content, beheert u campagnes en krijgt u inzicht in de werkelijke ROI. Verkopen via Amazon is niet gratis; al snel gaat 20 tot 25% van de omzet naar Amazon. Het is belangrijk om de winstgevendheid in de gaten te houden. Hierbij kan een ervaren Amazon marketeer u helpen.

Noch Fragen?

Met ruim 12 jaar ervaring en een team van native Duitse marketing specialisten helpen wij vele bedrijven met succes Duitsland te veroveren. Laat u inspireren: http://bit.ly/hob_Dexport

Dexport

Email: content@e-marketingsupport.nl

Website: www.dexport.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.