Zo maak je jouw pakketjes uniek
25 april 2022 16:40
Stickers zijn kleurrijk en wekken een emotie op. We gebruiken ze op waterflessen, auto's, laptops, notitieboekjes en koelkasten. Om items te versieren, maar ook om je eigen identiteit aan het product mee te geven.
Vandaag de dag beseffen veel mensen nog steeds niet wat de kracht van stickermarketing is. In feite kunnen stickers boodschappen over van alles en nog wat overbrengen, zelfs als hun ontwerp alleen uit een eenvoudig logo bestaat. Met stickers kun je je merk en product meer onder de aandacht brengen op je online en offline platforms.
Verpakkingen verkopen het product
Nu zijn er veel mensen die vinden dat de verpakking minder belangrijk is. Mensen bestellen tegenwoordig veel online, wat betekent dat ze de verpakking pas te zien krijgen als ze het product besteld en betaald hebben. Verpakking doet er dan niet meer niet toe… of toch wel?
Je kunt er echter zeker van zijn dat een onaantrekkelijke verpakking je merk niet ten goede komt. Zelfs als je online verkoopt. Hoe goed je product ook is, als je het in een slechte verpakking opstuurt, is de kans klein dat ze nog eens een bestelling bij je zullen plaatsen.
Misschien heb je een goed product en heb je al het budget in de creatie ervan gestoken en kun je je daarom geen dure verpakking veroorloven. Maar je producten zomaar in een kartonnen doos zonder opdruk of in een plastic tas versturen, is vaak ook geen goed idee. Er is een oplossing: stickers. Met stickers kun je de verpakking van je product er aantrekkelijk en professioneel uit laten zien zonder een fortuin uit te geven. In grote aantallen generieke dozen of verzendzakken en makkelijk en snel stickers bestellen om de verpakkingen te personaliseren en er geweldig uit te laten zien, is een goed idee. Eenvoud is inderdaad de manier als het om verpakkingen gaat.
Direct op de productetiketten
Sommige producten hoeven niet in een doos, zakje of zelfs in een andere vorm van verpakking verpakt te worden. Je wilt echter wel dat de mensen weten wie het product gemaakt heeft. Ook hiervoor is een sticker de perfecte optie. Zorg er wel voor dat je een plek op het product kiest om de sticker op aan te brengen die het product niet zal aantasten. Je moet tenslotte overal evenveel zorg aan besteden, ook aan het etiket.
Elke kans om indruk te maken op de klanten en tegelijk de merkbekendheid te vergroten is er een die je niet mag missen. Daarom is het gebruik van stickers als dooszegels een geniale zet. Een sticker met je logo om de doos die je een klant stuurt te verzegelen, maakt niet alleen dat je product er veel professioneler uitziet, maar zorgt er ook voor dat veel andere mensen je logo kunnen zien en verhoogt zo de merkbekendheid. Stickers kun je als etiketten op rol voor verpakkingen kopen, maar ook in kleinere (of grotere) aantallen.
Stickers voor allerlei verpakkingen
Maak zelf interessante stickers om je klanten het gevoel te geven dat ze extra speciaal zijn. Ook al verkoop je geen luxe producten, stickers wekken toch een goede indruk die de klanten zullen onthouden. Als klanten onder de indruk zijn, zijn ze immers eerder geneigd om nog eens een bestelling bij je te plaatsen.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.