Zó bind je millennials en Gen Z aan je organisatie
12 april 2023 11:58
Wist je dat 70% van alle millennials en Gen Z’ers liever werkt bij een werkgever die duidelijk maatschappelijk actief is? Sterker nog, steeds meer jongeren doen aan ‘climate quitting’ als hun werkgever niet duurzaam genoeg is.
Hoe zichtbaar is jouw impactwaarde?
Je kent vast al de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s). De 17 doelen die de wereld verbeteren. Ze zijn een mondiaal kompas voor uitdagingen als armoede, onderwijs en de klimaatcrisis. Onderwerpen die vooral millenials en Gen Z’ers heel belangrijk vinden. Draag jij als organisatie hier concreet aan bij, dan val je direct op bij deze doelgroep.
3 manieren waarop je je aantrekkingskracht als werkgever flink vergroot
Hoe kun je laten zien op welke wijze je impact maakt? De Social Handprint helpt je hierbij. De Social Handprint laat zien wat je doet, hoeveel je doet en wat daarvan het maatschappelijke rendement is.
1. Laat zien hoe je bijdraagt aan een betere wereld
Millennials en Gen Z’ers geven massaal voorkeur aan werken voor bedrijven die de wereld positief veranderen. De Social Handprint helpt je om heel concreet te maken hoe jouw bedrijf zich inzet voor een betere wereld naast het maken van winst. Je doet misschien al meer dan je denkt, als je duurzaam inkoopt, materialen hergebruikt, of zorgt voor een gezonde werkomgeving voor je werknemers.
2. Maak het identificeren met persoonlijke waarden makkelijk
Werken aan een sociale en duurzame samenleving is vaak de drijfveer van Millennials en Gen Z. Belangrijke persoonlijke waarden van deze generaties zijn duurzaamheid, gelijkheid en inclusie. Al deze maatschappelijke doelen komen in de Social Handprint bij elkaar. Zo kunnen de persoonlijke waarden van jouw (toekomstige) medewerkers goed matchen met de waarden die voor jouw bedrijf van belang zijn, waar jouw bedrijf zich voor inzet.
3. Laat zien dat je een innovatieve werkgever bent
Organisaties die zich inzetten voor een sociale en duurzame samenleving zijn toekomst gericht. Uit onderzoek blijkt dat deze bedrijven beter presteren en innovatiever zijn. Voor jong talent dus belangrijk om bij de keuze voor een werknemer meteen al te weten dat je in je dagelijkse werk ook kunt werken aan maatschappelijke impact. Dat maakt je een aantrekkelijke werkgever! Omgekeerd heb jij als werkgever juist ook mensen nodig die zowel goed zijn in hun taken als ook compassie hebben voor de gevolgen van alles wat ze doen voor de samenleving.
Ervaar ook hoe eenvoudig je een Social Handprint maakt
Je Social Handprint is een stevig uitgestoken hand naar jong talent. Bij Social Handprint vinden wij dat impact meten niet ingewikkeld hoeft te zijn. Deze rapportage benadrukt wat je al goed doet, en geeft concrete ontwikkeltips om verder te komen.
Schud jij binnenkort de hand van fantastisch nieuw talent? Ontdek zelf hoe eenvoudig deze vragenlijst is via de gratis demo op https://socialhandprint.com/aan-de-slag/. Je kunt hier ook direct je Social Handprint aanvragen.
Burgemeester van Karnebeeklaan 10
2585 BB, Den Haag
Email: info@socialhandprint.com
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.