Xsensible wint voor tweede keer op rij Gouden Schoen Award
6 maart 2018 09:33
Stijlvolle wellness schoen naar oeroud Japans concept best verkochte schoenenmerk
Niet eerder kwam het voor dat de Gouden Schoen Award twee keer vlak achter elkaar werd gewonnen door een schoenenmerk. Maar het Nederlandse schoenenmerk Xsensible heeft het voor elkaar gebokst. In 2016 mocht CEO Max Krol de prestigieuze prijs al in ontvangst nemen en op 5 maart won het schoenenmerk opnieuw met haar Xsensible Stretchwalker die zich kenmerkt door het blokje onder de zool. De Gouden Schoen Award wordt door brancheorganisatie ANWR-Garant uitgereikt aan het best verkochte schoenenmerk van Nederland. Het winnen van deze gerenommeerde prijs geeft overigens niet alleen aan dat de consument wegloopt met de stijlvolle wellness schoenen, maar ook de schoenenbranche. Zij kozen uit alle deelnemende schoenenbedrijven Xsensible tot meest klantvriendelijk en flexibel schoenenmerk. CEO Max Krol: "Dat we deze prachtige prijs opnieuw hebben gewonnen, is echt heel erg mooi nieuws. Opnieuw waren alle winkeliers unaniem in hun beslissing en kozen Xsensible als beste merk." De prijs werd op de internationale schoenen- en lederwarenbeurs in schoenencentrum C.A.S.T in Nieuwegein overhandigd door ANWR-Garant directeur Dennis Beute.
Meest klantvriendelijke schoenenmerk
De Xsensible Stretchwalker schoenen zijn geïnspireerd op de traditionele Japanse houten sandaal, de ippon-ba-geta. Hier is de hak in het midden van de voet geplaatst wat zorgt voor een gezonde en natuurlijke lichaamshouding. De Stretchwalker schoenen zijn enorm gewild bij mensen die veel staan en lopen. Dat de schoenen populair zijn, merkt ook de schoenenbranche die de wellness schoenen over de toonbank ziet vliegen. Belangrijk is dan dat de leverancier op tijd levert en haar afspraken nakomt, zodat de schoenenzaak haar klanten niet teleur hoeft te stellen. Met het winnen van deze verkiezing geeft de schoenenbranche aan van alle merkschoenen het beste samen te kunnen werken met Xsensible, omdat ze het meest betrouwbaar, klantvriendelijk en flexibel is. Het is natuurlijk een fantastische prestatie als je niet alleen de consument, maar ook de schoenenzaken op haar wenken kunt bedienen. Krol: ”Daar zijn we ook enorm trots op.”
Succesverhaal
In Japan loopt men al eeuwenlang op de ippon-ba geta, een sandaal met een balanspunt in het midden. Deze hak in het midden van de sandaal zorgt voor een natuurlijke houding van het lichaam, waardoor gewrichten minder worden belast. De Japanse uitvinder Tetsuya Nosaka keek als eerste de leer af van dit eeuwenoude schoeisel en ontwikkelde samen met het Nederlandse bedrijf Xsensible de Stretchwalker. Sinds de lancering in 2014 is het aantal verkooppunten in Nederland gestegen van 30 naar 360. Ook in Duitsland, België, Ierland, Groot-Brittannië, Israël, Amerika en Canada blijft het aantal verkooppunten stijgen. Ook in het land van herkomst, Japan, zijn de Stretchwalkers een instant succes. Zo vliegen de Stretchwalkers daar dagelijks in maar liefst meer dan 60 grote winkelcentra als warme broodjes over de toonbank. "Consumenten willen geen pijn aan hun voeten, ze willen een schoen waar ze blij van worden. Het is een stijlvolle wellness schoen die echt iets doet voor de drager’’, aldus Krol.
Over Xsensible
Xsensible is een Nederlands familiebedrijf met meer dan 100 jaar ervaring in het produceren van schoenen. De collectie is niet alleen uniek dankzij het balanspunt in het midden van de zool dat zorgt voor optimale balans en een evenwichtige, gezonde lichaamshouding. Xsensible is ook het enige merk ter wereld dat een patent heeft op stretchleer. Dankzij dit bijzondere leer rekken de schoenen mee en zitten ze heerlijk comfortabel. Hierdoor voelen de schoenen aan als een tweede huid. Diverse schoenen uit de collectie zijn verkrijgbaar in verschillende wijdtematen en hebben een uitneembaar voetbed. Dankzij de ultieme combinatie van balans en demping behoren stijve, pijnlijke of vermoeide voeten tot het verleden. Xsensible is in 2016 beloond voor dit unieke concept met de Gouden Schoen Award 2016.
Over NIMCO
NIMCO is opgericht in 1904 en is een afkorting van NIMweegse Combinatie. Al meer dan 110 jaar heeft NIMCO één missie: mensen blij maken met de perfecte schoen. Onderzoek en ontwikkeling zijn daarom een van de belangrijkste speerpunten in het bedrijf. Het hoofdkantoor van het familiebedrijf is gevestigd op het groene landgoed De Wijchert. In het kasteel dat als kantoor dient werken 25 mensen die zich dagelijks bezighouden met R&D, inkoop en marketing. Familiebedrijf Nimco werd in 1968 door de familie Krol overgenomen van de familie Verschuur en Van Loon. In Nijmegen en omgeving is NIMCO al generaties lang een begrip. In de huidige fabriek in Portugal, in de regio Porto, werken ongeveer 135 medewerkers die gespecialiseerd zijn in het maken en ontwikkelen van orthopedische schoenen. De Xsensible collectie en de Xsensible Stretchwalker collectie wordt in een zestal fabrieken in diezelfde regio in licentie, exclusief voor NIMCO geproduceerd. Kijk voor meer informatie op www.nimcomade4you.com en www.xsensible.com
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.