WP Masters biedt met BlockIt betaalbare en kwalitatief hoogwaardige websites
30 oktober 2024 14:35
WP Masters uit Amsterdam, opgericht door Thijs Verhoeven, is gespecialiseerd in het ontwikkelen van professionele WordPress websites met een unieke branding. Daarbij staat het bedrijf garant voor een impactvolle online positionering die perfect past bij het merk of bedrijf van de klant. Thijs vertelt samen met Heads of Development Marco Law en Daan Groenewoud alle ins en outs over het bedrijf en ze leggen uit wat BlockIt precies inhoudt.
Hoe het begon
Thijs is geboren in 1985. Voor zijn zelfstandig ondernemerschap heeft hij zes jaar voor twee bedrijven gewerkt, te weten Tech Data Nederland BV en Management Drives Europe BV, om vervolgens in november 2013 voor zichzelf te beginnen onder achtereenvolgens de namen Blog Designs en WP Skills. Van daaruit volgde in december 2014 de definitieve oprichting van WP Masters.
Thijs: “Vanuit Management Drives heb ik mijn eigen bedrijf gestart, omdat ik kansen zag in de wereld van web development, en dan volledig toegespitst op WordPress. Dat is namelijk een systeem waarbij iedereen gemakkelijk zelf een website kan bouwen, maar om het te finetunen heb je vaak wel hulp nodig van een expert. Ik deed het in het begin alleen en werkte op freelancebasis, maar het is in de loop der jaren dermate gegroeid dat ik nu een team van vijftien talenten om mijn heen verzameld heb en daar is de groei nog lang niet uit.”
Aantrekkelijke websites die marketingtechnisch optimaal functioneren
In tegenstelling tot veel concullega-bedrijven die vaak alleen focussen op development, design of marketing, houdt WP Masters zich bezig met een combinatie van deze drie specialismen. De diensten van het bedrijf zijn dan ook onderverdeeld in drie hoofdpijlers: WordPress Web development, Branding & Design en Digital Marketing.
Nadat een website ontworpen en gebouwd is, wordt er ook zorggedragen voor het onderhoud en beheer, de website optimalisatie en website hosting. De branding en design wordt gerealiseerd door middel van strategie en merkpositionering, logo- en huisstijlontwikkeling en print -en promotiemateriaal. En voor digital marketing wordt er gewerkt met Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA), Social advertising en Marketing automation.
Een project eindigt bij WP Masters niet bij de oplevering van de website, maar begint dan eigenlijk pas. Het team gaat er dan namelijk voor zorgen dat die website zichzelf terugverdient en neemt de klant mee in een online journey om een goede positie te krijgen, beter vindbaar te worden, leads te verzamelen, te verkopen, et cetera. Ze pakken daarbij alles aan en zijn niet bang voor uitdagingen, waardoor het bedrijf naam gemaakt heeft met mooie aantrekkelijke websites die marketingtechnisch optimaal functioneren.
Het is in het algemeen per branche en in het bijzonder per bedrijf verschillend welk vervolgtraject er nodig is zodra een website gelanceerd is. Daarom beginnen de mensen van WP Masters standaard met een aantal brainstormsessies met de klant, waarbij onder anderen specialisten op het gebied van User Experience (UX), User Interface (UI) en marketing betrokken zijn, om te kijken hoe het betreffende bedrijf online zo goed mogelijk gepositioneerd kan worden en wat daarvoor nodig is.
BlockIt
“Omdat omzet maken bij ons bedrijf niet prioriteit één is, maar wij juist graag impact maken en daarbij beginnende bedrijven zoals startups, zzp’ers en de kleinere mkb-bedrijven willen helpen met een passende online positionering, hebben we de BlockIt techniek bedacht en ontwikkeld.”, aldus Thijs, “Het idee is voortgekomen uit het feit dat wij veel websites ontwikkeld en gebouwd hebben voor grote ondernemingen die qua kwaliteit en vindbaarheid in Google zó goed zijn, dat ze niet betaalbaar zijn voor deze doelgroep. Maar met de BlockIt techniek kunnen zij nu ook beschikken over een soortgelijke website van hoogwaardige kwaliteit met een uniek op maat gemaakt design, omdat we het met dit concept voor een veel lagere prijs kunnen aanbieden.”
Zoals wel vaker met goede ideeën is het concept van BlockIt briljant in haar eenvoud. Bij het bouwen van een website ligt het zwaartepunt van de kosten vaak bij development, terwijl dat met BlockIt nog maar een fractie van de totaalprijs is doordat het team veel op voorhand ontwikkeld heeft. Van daaruit is er een soort digitale bibliotheek gemaakt waarin alle benodigde basisonderdelen zijn opgeslagen voor verschillende type websites, zowel los als in verschillende structuurvormen.
Daan: “Je kunt het vergelijken met het fenomeen prefab in de bouwwereld, waarbij materialen van tevoren in een fabriek tot elementen worden gemaakt die vervolgens op de bouwplaats verwerkt worden. Dat maakt dat dezelfde kwaliteit tegen veel lagere kosten geleverd kan worden; of het nu om een rijtjeshuis, een twee-onder-een-kapwoning of een villa gaat.”
“Zo kun je het ook zien met BlockIt ten opzichte van verschillende type websites.”, vult Marco aan, “Zodra we met een klant gebrainstormd hebben over wat voor soort website er nodig is, kunnen we op basis van de uitkomst daarvan direct een wireframe in elkaar zetten. En van daaruit ontwikkelen we vervolgens een uniek design rondom dat frame, wat gebaseerd is op de huisstijl en de uitstraling van het betreffende bedrijf.”
De klant is altijd gegarandeerd van een snelle website met een hoge vindbaarheidsgraad op Google, want Thijs en zijn team hechten veel waarde aan website optimalisatie. Ze gebruiken hiervoor verschillende technieken waaronder het verbeteren van de code, verminderen van de requests, verwijderen of vervangen van plug-ins, verkleinen van de afbeeldingen en verbeteren van de hosting.
BlockIt Basis en BlockIt Pro
WP Masters biedt BlockIt in twee pakketten aan: BlockIt Basis en BlockIt Pro.
Met het BlockIt Basis pakket krijgt de klant een website met een wireframe op maat, een uniek design en voor elke contentsectie een oplossing. De site is geoptimaliseerd voor Google, zeer snel qua optimalisatie en bestaat uit maximaal vijftien pagina’s.
Het BlockIt Pro pakket bestaat uit maximaal dertig pagina’s en bevat alles van het basis pakket met als extra de GA4 / GTM / Server Side tracking integratie, Yoast SEO optimalisatie, een adviesrapport voor SEO en zoekwoordenonderzoek en koppeling met software van derden en tools waaronder bijvoorbeeld Mailchimp, Hubspot, Formitable, Stager, Zapier en Mailblu. Er zijn bij dit pakket meerdere opties mogelijk om wensen op maat te ontwikkelen.
Tekst: Leo Singor
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.