White label linkbuilding voor marketingbureaus

9 maart 2023 16:18

White label linkbuilding voor marketingbureaus

Wil je dat de websites van jouw klanten beter gevonden worden in de zoekmachines? Dan kun je dit het beste uitbesteden aan een professional. Na het ontwikkelen van de website kun je de content namelijk het beste optimaliseren door te letten op een aantal SEO-gerichte zaken. Zo kun je al flink betere positie verwerven in de zoekmachines. Aanvullend is het verstandig te starten met linkbuilding. Dit is een tijdrovende klus die zeer nauwkeurig uitgevoerd moet worden. Beter uitbesteden aan specialisten dus.

Wat is white label linkbuilding?

White label wil zeggen: het uitbesteden van een opdracht zonder dat je hier zelf mee aan de slag hoeft te gaan. Het bedrijf dat de opdrachten uitvoert levert de rapportages zo op dat je deze gewoon onder eigen bedrijfsnaam kunt doorsturen naar jouw klanten.

Linkbuilding: door verschillende links te verkrijgen van meerdere websites, kan je een hogere zoekpositie in verschillende zoekmachines realiseren. Een zoekmachine als Google ziet dit namelijk als een soort waardering, waardoor de website automatisch hoger komt te staan. Vooral websites met een uitgebreid portfolio aan backlinks helpen hierbij.

Waarom white label linkbuilding uitbesteden?

Het kiezen voor white label linkbuilding door een professional heeft dus als eerste resultaat dat je zelf geen kennis hoeft te hebben van linkbuilding. Hoewel je alles uitbesteedt, kan je de linkbuilding en SEO-diensten wel onder jouw bedrijfsnaam verkopen. Ook voor jouw klanten heeft dit goede gevolgen. Potentiële klanten zoeken iedere dag via verschillende zoekwoorden naar producten of diensten en als de website bovenaan staat, komen ze ook sneller bij het bedrijf uit. De linkbuilding helpt tevens om aan te tonen wie de diensten levert, waardoor andere klanten ook weer sneller bij het bedrijf uitkomen.

Hier moet je op letten

Met white label linkbuilding kan je grote resultaten boeken voor jouw klanten. Je moet dan wel weten waar de professional allemaal mee bezig is. De belangrijkste factoren staan daarom voor jou op een rij.

Kwalitatieve links toepassen in de teksten

Bij linkbuilding draait het allemaal om het soort links dat je kan laten plaatsen. Er zit namelijk een groot verschil in de soorten links. Er zijn links die daadwerkelijk zorgen voor meer zichtbaarheid, maar ook links waarmee je afgestraft kan worden door de zoekmachines. Je moet daarom bij white label linkbuilding goed kijken naar de werkwijze van het bureau waaraan de taken worden uitbesteed. Zo moeten de links vooral relevant zijn voor de website van de klant. Zomaar links op sites met allerlei willekeurige onderwerpen heeft nadelige gevolgen voor de website. Hierbij kan je in het achterhoofd houden dat hoe minder links er op de andere website staan en hoe hoger hun score is, hoe meer effect het kan hebben voor de website. Dit zijn dus de links die de professional moet verzamelen. Metrics zoals DA (Domain Autority gemeten door MOZ) of DR (Domain Rate van Ahrefs) zijn een goede graadmeter, maar niet de belangrijkste voorwaarde voor het plaatsen van een link op een website.

De juiste anchortekst gebruiken

Het is bij white label linkbuilding ook belangrijk dat de juiste anchorteksten worden gebruikt voor de links. Bij linkbuilding kijkt de professional welke woorden of zinsdelen de link moeten krijgen. Het is het gedeelte waar bezoekers op kunnen klikken om op de andere link uit te komen. De anchortekst bestaat bijvoorbeeld uit een zoekwoord. Echter kan je niet altijd dezelfde zoekwoorden blijven gebruiken in de tekst, omdat dit ook weer verwarring met zich meebrengt. Door gebruik te maken van variaties van zoekwoorden, merknamen en termen als ‘klik hier’ kan het een positief effect hebben voor de content van jouw klanten.

Het lastige aan linkbuilding

Linkbuilding is voor professionals eenvoudig. Voor jou als ondernemer is het echter niet altijd eenvoudig om dit goed toe te passen, waardoor je ook niet de gewenste resultaten behaalt. Je moet namelijk met veel verschillende zaken rekening houden en de geschikte links vinden voor de sites van jouw klanten. Het zoeken naar de juiste websites neemt hierdoor veel tijd in beslag en kan tevens nadelige gevolgen hebben voor andere onderdelen binnen het bedrijfsproces. Het is tijd die je als ondernemer liever aan andere zaken binnen het bedrijf besteedt. Het kan daarom aan te raden om een professional als Increasy in te schakelen voor de linkbuilding werkzaamheden.

Het resultaat van schadelijke links werven

Zelf met linkbuilding werken neemt veel tijd in beslag en kan tevens nadelige gevolgen opleveren. Met white label linkbuilding weet je zeker dat alles naar behoren verloopt zolang je de juiste partner kiest uiteraard. De professional kijkt naar de links die nodig zijn om de content goed vindbaar te maken in de zoekmachines en kan daarbij schadelijke links voorkomen. De website van jouw klanten komt te allen tijde hoger in de zoekresultaten te staan als dit goed wordt uitgevoerd. De zogenoemde Google Penalty kan je voorkomen door experts in te schakelen en de linkbuilding te laten regelen voor jouw klanten. Jij kan jouw bedrijf ook helpen om weer te groeien, doordat je met de uitbesteding weer ruimte overhoudt voor andere klanten. Kies daarom voor white label linkbuilding en help jouw klanten aan een hogere positie in zoekmachines. De credits inbegrepen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.