Wat is het belang van online marketing?

14 februari 2023 13:30

Wat is het belang van online marketing?

De online markt is groot en blijft groeien. Dat je hiervan als ondernemer moet profiteren, mag duidelijk zijn. Immers als die markt zo groot is, biedt dat royaal perspectief op omzetgroei.  Online marketing is het sleutelwoord voor het aantrekken van nieuwe klanten, of voor het vergroten van bestaande business. Met de hulp van experts in online groei - Velocity Marketing - succes verzekerd. 

Waarom heeft online marketing veel nut?

Het is duidelijk dat je online goed zaken kunt doen. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat klanten en prospects jou weten te vinden en uitkiezen? Waarom is stevig insteken op online marketing de sleutel tot succes?

6 redenen voor online marketing

1. Gericht doelgroep bereiken

Doordat je heel precies je doelgroep kunt definiëren, kun je gemakkelijk raakschieten en nieuwe klanten in no time bereiken. Bijvoorbeeld middels Facebook advertenties. Facebook Ads zijn bij uitstek geschikt om je te richten op specifieke groepen, want dankzij de targetingopties van Facebook kun je de doelgroep verkleinen. Kies wie je wilt bereiken, op basis van bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, locatie, interesses, relatiestatus, opleiding, beroep of inkomen.

2. Snel inzetbaar

Online marketing is snel in te zetten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld traditionele marketing.  Met een paar drukken op de knop wordt een bericht verspreid. Zit er een foutje in, dan is dat zo hersteld. Verouderde informatie is niet langer aan de orde, wat met een folder of brochure wel een groot risico is. 

3. Razendsnel gevonden worden

Hoe vind je tegenwoordig een product of dienst? Precies: door te zoeken op je smartphone of tablet. Zaak dus om op nummer één te staan in de zoekresultaten van Google. De experts van Velocity marketing zijn gepokt en gemazeld op dit vlak; weten hoe je hoog scoort. Inzet van Google Ads is hierbij een uitstekende optie. Met Google advertenties word je gevonden door de juiste bezoekers op het juiste moment. De kosten zijn laag: je betaalt per klik.

4. Verregaande interactiviteit met je doelgroep

Door inzet van social media creëer je betrokkenheid, verbinding. Post je bijvoorbeeld wat op Facebook, dan volgt al snel een stroom aan reacties. Dat stelt je in staat om verbinding te zoeken met je doelgroep. En dan voelen klanten zich gehoord en gewaardeerd. Ook weet je zo wat er onder hen leeft, zodat je daarop gelijk kunt inspelen.

5. Relatief goedkoop 

Online marketing kost veel minder dan flyers, posters en advertenties in traditionele gedrukte media. Een simpele post plaatsen, de juiste zoekwoorden aanbrengen, Google Ads inzetten; het is zo geregeld en tegen relatief lage kosten. Maar je moet wel weten waarmee je bezig bent. Daarom heeft de inzet van een online marketingbureau zoals Velocity marketing grote meerwaarde.

6. Beter meetbaar

De effecten van online marketing zijn op individueel niveau veel beter meetbaar dan bij traditionele marketing. Bovendien zijn diepgaandere analyses mogelijk.

Overtuigd van het nut van online marketing? Bekijk de website van Velocity Marketing, experts in online groei.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.