Waarom zichtbaar zijn belangrijk is
2 februari 2021 12:02
Klanten zijn voor elk bedrijf de levensader. Maar hoe krijg je die klanten, wat moet je doen of niet doen? In elk geval moet je zichtbaar zijn. Want als potentiële klanten je niet zien of vinden, kunnen ze nooit klant worden. Daarmee is gezien worden dus een eerste levensbehoefte voor je bedrijf. Geen zichtbaarheid, is geen klanten en dus geen omzet en inkomsten. Zichtbaar zijn kun je op verschillende manieren bereiken. Daarbij is het van belang dat je kijkt naar welke diensten of producten je bedrijf aanbiedt. Wat je wil uitstralen en wat voor klanten bij jou bedrijf passen.
Naamsbekendheid
Hoe jij je bedrijf het beste in de spotlights zet, is afhankelijk van meerdere facetten. Ten eerste in welke branche ben je werkzaam en wie zijn jouw klanten? Ook de grootte van je bedrijf en het te besteden budget hebben een grote rol. De kunst is om je potentiële klanten te laten zien wie je bent zodat ze jou kunnen vinden (of herinneren) als ze je nodig hebben. Naamsbekendheid speelt daarin een grote rol. Hoe vaker iemand jouw (bedrijfs)naam voorbij ziet komen, hoe meer deze bekend maar ook vertrouwd zal worden. Zorg wel voor een goede link met jouw producten of diensten want als ze alleen je naam weten, kom je niet heel ver.
Bedrijfskleding
Je laten zien aan en in de buitenwereld is dus belangrijk. Ben je een grotere onderneming dan speet je bedrijfspand hier een rol in. Net zoals de eventuele auto’s of bedrijfsbussen. Maar ook je personeel is je visitekaartje. In veel branches kan dat door bedrijfskleding en dat hoeft in echt ingewikkeld te zijn. Laat bijvoorbeeld en polo bedrukken met je logo. Door de kleur en het logo, laat je onbewust een visitekaartje achter bij iedereen die jou of je medewerker aan het werk ziet. Om op deze manier bedrijfskleding te laten maken, hoef je niet direct grote aantallen af te nemen. Bij de Textieldrukshop kun ook kleine aantallen of maar 1 stuks bestellen. Deze manier van zichtbaarheid leent zich overigens voor veel meer branches dan je misschien in eerste instantie denkt. Het kan voor winkelpersoneel, de glazenwasser, de timmerman of de koerier. Maar ook voor de fotograaf, de cateraar en ga zo maar door. Wil je nog een stapje verder gaan, dan kun je naast het logo op elke polo een andere slogan laten drukken.
Visitekaartjes
Is bedrijfskleding een soort van visitekaartje, zorg ook altijd voor duidelijke “gewone” visitekaartjes en deel ze graag en veel uit. Geef goede vrienden en familieleden ook wat kaartjes en vraag ze om ze uit te delen. Je kunt hier eenvoudig een groot bereik mee creëren. Vraag bekenden ook om jou te introduceren bij (online) netwerkbijeenkomsten.
Online zichtbaarheid
Zeker in deze tijd kun je niet zonder online zichtbaarheid en daarbij is een website jouw eerste indruk, het visitekaartje. Ook adverteren op sites of in vakbladen kan je bereik vergroten. Ben je meer gericht op de particuliere markt, denk dan aan het plaatselijke weekblad of de sportvereniging.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.