Waarom je als bedrijf niet zonder linkbuilding kan

29 december 2022 09:30

Waarom je als bedrijf niet zonder linkbuilding kan

Als ondernemer met een eigen website hoop je dat zoveel mogelijk mensen je aanbod te zien krijgen. Voor het zoeken naar een website maak je gebruik van zoekmachines. Als ondernemer is het belangrijk om met je website zo hoog mogelijk te ranken in zulke zoekmachines. SEO, zoekmachineoptimalisatie, speelt daar een grote rol in. SEO bestaat uit meerdere aspecten, waaronder linkbuilding. Waarom je bedrijf niet zonder linkbuilding kan? Wij hebben een aantal goede redenen verzameld!

Je bent beter zichtbaar

Eén van de redenen waarom je niet meer zonder linkbuilding kan als ondernemer met een eigen website, is omdat je hierdoor beter zichtbaar wordt. Bij linkbuilding gaat het om het genereren van kwalitatieve links naar je website om op die manier hoger in de zoekmachines te komen. Het is van belang dat die kwalitatieve links van betrouwbare websites komen.

Hoe beter de linkbuildingstrategie is die je opzet, hoe sneller je website omhooggaat in de zoekmachines. Op die manier wordt je website sneller gevonden door je potentiele klanten. Je potentiële klant klikt tenslotte sneller op een website die op de eerste pagina in de zoekresultaten staat dan eentje die op pagina vijf verschijnt.

Meer websitebezoekers

Wanneer je een sterke linkbuildingstrategie opstelt en links van hoge kwaliteit naar je website krijgt, dan kom je hoger in de zoekresultaten. Hoe hoger je website in de zoekresultaten staat, hoe meer websitebezoekers je krijgt. Zorg er wel voor dat niet alleen de SEO van je website goed staat, maar dat ook je website zelf professioneel oogt en content van hoge kwaliteit bevat.

Je omzet neemt toe

Eén van de belangrijkste redenen om met linkbuilding aan te slag te gaan is omdat het zorgt voor een omzettoename. Dat is uiteraard alleen het geval als je op de juiste manier aan de slag gaat met dit relevante SEO-onderdeel. Als je meer websitebezoekers krijgt, verhoog je de kans op conversie. Je websitebezoekers maken kennis met je product of dienst en dat is dan ook waar zij naar op zoek zijn als zij dat in de zoekmachines gezocht hebben. De kans is dan ook groot dat wanneer je bezoekers enthousiast zijn, zij overgaan tot actie en iets bij je kopen.

De strijd aangaan met je concurrentie

Focus je niet op linkbuilding, dan is de kans groot dat je concurrentie jou een streepje voor blijft. Als je concurrenten wel met linkbuilding bezig zijn en jij als ondernemer niet, dan is het mogelijk dat veel potentiële klanten toch voor de concurrent kiezen. Dat heeft te maken met het feit dat de website van de concurrent dan waarschijnlijk hoger in de zoekmachines staat dan die van jou. Dat leidt tot geloofwaardigheid en betrouwbaarheid en dat is voor potentiële klanten belangrijk. Een goede reden om te investeren in linkbuilding is dan ook omdat je de strijd kan blijven aangaan met je concurrenten en om zelfs een voorsprong te behalen.

Ben je als ondernemer nog niet bezig met linkbuilding? Dan is het goed om daar verandering in te brengen. Zoals je hierboven hebt gelezen biedt het diverse voordelen voor je onderneming. Het is een mogelijkheid om hier zelf aan de slag mee te gaan, maar dit proces uitbesteden aan experts is ook iets om over na te denken.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.