Volledig ‘in control’ met beheer op afstand

12 april 2022 14:13

Volledig ‘in control’  met beheer op afstand

Mensen nodig met verstand van onderhoud, maar liever niet in vaste dienst? Dan kan de externe servicedesk van Ausems Vastgoed uitkomst bieden. “Met deze dienst blijf je als vastgoedondernemer volledig ‘in control’’, stellen Cees Boudesteijn en Tom Willemsen.

Cees Boudesteijn en Tom Willemsen zijn de vakmannen van de servicedesk van Ausems Vastgoed. Zij nemen alle beheer- en onderhoudswerkzaamheden van klanten voor hun rekening en zorgen ervoor dat een gebouw goed functioneert. Hun werk varieert van het oppakken en afhandelen van storingen tot adviseren over planmatig onderhoud. Anders dan een gewoon callcenter dat enkel meldingen aanneemt, beschikt de servicedesk over mensen met inhoudelijke kennis. Tom heeft een facilitaire achtergrond, terwijl Cees alles weet van techniek. “Hierdoor kunnen we bij een melding kritisch doorvragen om het probleem te verhelderen en de juiste actie in gang te zetten”, vertelt Cees. “Wij denken echt mee en kijken ook kritisch naar het functioneren van de onderhoudspartijen en zorgen dat alles goed wordt gedocumenteerd.”

Kenniscentrum

Het tweetal vult elkaar goed aan. “Samen hebben we alle kennis in huis die nodig is om problemen op te lossen”, stelt Tom. En bij twijfel is het altijd mogelijk om even te sparren met collega’s: de installatiedeskundigen en bouwkundigen van Ausems Vastgoed. “Ausems heeft alle kennis op vastgoedgebied in huis”, stelt Cees. “We hebben de ervaring van een compleet team achter ons. Een heel kenniscentrum waar de klant aanspraak op kan maken. Er is geen onderwerp waar we niet bij kunnen helpen.”

Assetlog

Dat de servicedesk op afstand zit is geen enkel probleem, want dankzij een ijzersterk vastgoedmanagementsysteem beschikken Cees en Tom over alle benodigde informatie. “In ons Assetlog staan per gebouw alle installaties compleet met foto’s, QR-codes en specificaties”, legt Cees uit. “Alle onderhoudswerkzaamheden, onderhoudsrapporten en -certificaten zijn zichtbaar en het systeem is altijd up to date, zodat iedereen op elk moment beschikt over de laatste informatie, van meerjarig onderhoud tot wettelijk verplichte taken zoals de keuring van een lift. Zo zie je nooit meer iets over het hoofd en ben je ervan verzekerd dat alles op tijd gebeurt.”

Samen

De externe servicedesk maakt echt onderdeel uit van het team van de klanten. Er is sprake van goed en intensief contact, zowel via Teams als bij de klant op kantoor. “De betrokkenheid is groot”, verzekert Tom. “We verrichten de werkzaamheden alsof het om ons eigen bedrijf gaat. Daardoor worden we gezien en gewaardeerd als collega’s.” De gebruikers van de gebouwen merken er ook niets van dat ze op afstand zitten. De servicedesk fungeert in alle opzichten als gezicht van het bedrijf.

Flexibel

De dienstverlening is bijzonder flexibel. “Afhankelijk van de wensen kunnen we verschillende rollen vervullen”, stellen Cees en Tom. ‘We kunnen losse onderdelen binnen het beheer verzorgen (bijvoorbeeld een meerjaren onderhoudsplan opstellen), maar we kunnen ook het complete beheer voor onze rekening nemen en daarmee vastgoedondernemers helemaal ontzorgen. Ook kunnen we klanten helpen met het opstarten van hun eigen vastgoedmanagementafdeling, en desgewenst kunnen we die daarna ook zelf runnen. Fulltime of parttime, op locatie of op afstand: het kan allemaal. Zo ondersteunen we ondernemers op allerlei manieren om te zorgen dat zij ‘in control’ blijven.” «

Ausems
Eusebiusbuitensingel 3
6828 HS Arnhem
Telefoon 026 - 848 44 44
www.ausemsvastgoed.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.