Vivera kiest Mediatic voor internationale PR

1 oktober 2024 09:34

Vivera kiest Mediatic voor internationale PR

Mediatic gaat per direct aan de slag voor Vivera. De Europese marktleider in vleesvervangers schakelt het Amsterdamse PR- en contentbureau in om zijn zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Met Mediatic als partner wil het bedrijf uit Holten waardevol bijdragen aan de maatschappelijke discussie over plantaardig eten om zo de transitie van het voedselsysteem te versnellen. “We willen samen met Mediatic het debat in de maatschappij aanwakkeren over de nut en noodzaak van de eiwittransitie en hoe wij als Vivera aan die transitie bijdragen. We zien dat er veel onjuiste informatie in omloop is, waardoor veel mensen bijvoorbeeld het beeld hebben dat vleesvervangers niet gezond zijn. We willen deze valse aannames ontkrachten met behulp van een gedegen PR-strategie”, zegt Karin Lowik, Marketing Director bij Vivera. “Voordeel is dat Mediatic internationaal werkt en omdat het medialandschap en publieke debat in elk land anders is, kunnen we met lokale specialisten per land de juiste strategie bepalen.”

Perfecte match

Voor Mediatic past Vivera uitstekend in het portfolio van vooruitstrevende, snelgroeiende klanten. Dennis Mensink, oprichter en directeur van Mediatic, spreekt over een ‘perfecte match: “We zijn blij en trots dat we Vivera hebben mogen verwelkomen als opdrachtgever. Vivera is ambitieus als het gaat om de omschakeling van ons voedselsysteem naar meer plantaardig en minder dierlijk eten, wat beter is voor onze planeet, het dierenwelzijn en onze eigen gezondheid. Dat we daar een mooie bijdrage aan kunnen leveren past perfect bij onze ambities om aan de hand van onze opdrachtgevers bij te dragen aan een betere wereld.”

Over Vivera

Vivera is sinds 1990 pionier in de ontwikkeling van vegetarische en plantaardige maaltijdcomponenten. Met een hoofdvestiging en fabriek in Holten is het met circa 500 werknemers sindsdien uitgegroeid tot één van de drie grootste producenten in Europa. De producten van Vivera zijn verkrijgbaar in meer dan 27.000 supermarkten in 25 Europese landen. Vivera wil steeds meer mensen laten genieten van plantaardig eten. Want meer plantaardig eten is nodig om onze planeet leefbaar te houden. Nu en in de toekomst voor onze kinderen. Meer en meer mensen zetten de stap naar plantaardig. Je hoeft je alleen maar open te stellen voor een kleine verandering in je eetgewoonten. Daarom zeggen wij: Eat Openminded!

Over Mediatic

Mediatic is een PR-bureau uit Amsterdam met een focus op duurzame opdrachtgevers. Wij zorgen ervoor dat nieuwe ideeën en initiatieven de aandacht krijgen die ze verdienen, zowel in Nederland als de landen om ons heen. Bij ons werken gedreven communicatieadviseurs en oud-journalisten. Met brede kennis van het communicatievak en on- en offline media dragen wij bij aan meer bekendheid en thought leadership voor onze opdrachtgevers. We zijn werkzaam voor vooruitstrevende en innovatieve organisaties – denk aan The Flower Farm, Seepje, bunq, MUD Jeans, Viisi Hypotheken, IFAW, Insify en Museon-Omniversum.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.