Vijf redenen om relatiegeschenken in te zetten

19 april 2022 10:10

Vijf redenen om relatiegeschenken in te zetten

Gebruik jij al relatiegeschenken om je bedrijf te promoten? Relatieartikelen bieden namelijk volop kansen om je marketing te verbeteren. Ze kunnen je meer klanten en een hogere omzet opleveren. Veel ondernemers investeren daarom in leuke weggevers. Lees gauw verder om de top vijf redenen voor de inzet van relatiegeschenken te ontdekken.

1. Klantenbinding

Droom jij ook van een vaste klantenkring? Dan zul je klanten moeten binden aan je bedrijf. Het uitdelen van relatieartikelen is hiervoor een uitstekende methode. Als je jouw klanten zo nu en dan een leuk geschenk met jouw reclameopdruk geeft, laat je weten dat je de klant waardeert. Veel klanten zullen dit signaal oppakken. Door jouw weggevertjes af te stemmen op je doelgroep, bouw je een goede relatie op. Een voorbeeld is aanstekers bedrukken met het logo van je horecazaak.

2.  Meer naamsbekendheid krijgen

Door giveaways te verspreiden die bedrukt zijn met jouw bedrijfsnaam zorg je ervoor dat je in beeld blijft bij je doelgroep. Zeker als het om zaken gaat die mensen regelmatig gebruiken zal dit gebeuren. Voorbeelden van populaire relatieartikelen zijn pennen, sleutelhangers en flesopeners. Iedere keer dat zo’n item door iemands handen gaat zal diegene jouw reclameboodschap zien. Op deze manier blijft jouw naam steeds beter hangen. Zodra een potentiële klant dan jouw producten of diensten nodig heeft, zal hij of zij zich jouw bedrijf sneller en wellicht zelfs als eerste herinneren.

3. Het succes van promotionele acties vergroten

Je weet waarschijnlijk dat je met gerichte reclameactiviteiten meer producten of diensten verkoopt. Klanten zijn altijd op zoek naar aantrekkelijke aanbiedingen. Jouw aanbod maak je aantrekkelijker door er een gratis artikel bij te doen, zoals een relatiegeschenk met jouw bedrukking. Dit geeft jouw aanbieding extra waarde en dat maakt het interessant om aan te schaffen. Met een leuke combinatie verleid je de klant om iets bij jou te kopen of zelfs meer items dan normaal te bestellen. De koper ziet het aanbod als een goede deal en dat is precies wat je wilt bereiken.

4. Meer mensen naar je beursstand lokken

Wie weet sta je binnenkort weer op een beurs. Als je een stand hebt, wil je daar uiteraard zoveel mogelijk geïnteresseerden ontvangen. Dit doe je door een prijsvraag te organiseren of mensen een enquête in te laten vullen. Als dank voor deelname reik je dan een presentje uit.  Uiteraard is zo’n cadeautje bedrukt met jouw logo of merknaam. Je zult zien een leuke actie meer bezoekers naar je beursstand trekt. Je hebt bovendien meteen een leuke ingang om een praatje aan te knopen over jouw bedrijf. Zo is speelkaarten bedrukken bijvoorbeeld een leuk idee om je actie vorm te geven.

5. Onder de aandacht blijven

Via de bedrukking van producten blijf je onder de aandacht van je doelgroep. Dit bereik je het snelst met echte gebruiksvoorwerpen. Mokken bedrukken is daarom erg populair. Mokken, bekers of kopjes heb je immers altijd wel nodig, thuis of op het werk.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.