Vervoer van A naar B: gemakkelijk, betrouwbaar en voordelig

28 oktober 2022 11:53

Vervoer van A naar B: gemakkelijk, betrouwbaar en voordelig

Je hebt vervoerders die zich aan alle afspraken houden en vervoerders waarbij jij overal achteraan moet zitten. Ofwel vervoerders waarbij je maar moet afwachten of   het pakket volgens afspraak en onbeschadigd ontvangt.

De traditionele vervoerders zijn uit oogpunt van service niet altijd een de beste optie en bovendien relatief kostbaar en is de kans op beschadiging altijd aanwezig.

PickThisUp belooft dit anders te doen. Een pakket versturen gebeurt daar door (zelfstandige) koerierdiensten en vervoerders te vergelijken op basis van prijs én rating… Na elke bezorging ontvangt de ontvanger namelijk een uitnodiging om zijn ervaring met de koerier te delen. Hoe meer positieve reacties, hoe meer aanbod voor de koeriersdienst en hoe meer zekerheid voor jou dat je pakket volgens afspraak en zonder schade wordt bezorgd.

PickThisUp heeft inmiddels een netwerk in Nederland en België van zo’n 1.400 (zzp) koeriers en brengt als platform vraag en aanbod op het gebied van vervoer bij elkaar. Of het nu gaat om het bezorgen van veiling spullen, of aankopen via Marktplaats. Maak je wensen kenbaar in je offerteaanvraag en binnen enkele uren ontvang je 1 tot 3 aanbiedingen. Of het nou om een gewoon pakket versturen gaat, of meubels of witgoed. Ook zijn ze als brenger Marktplaats in te schakelen.

ONLINE PLATFORM

PickThisUp is dus zelf geen vervoerder; het is een online platform waarin we de vervoersmogelijkheden voor jouw opdracht bij elkaar brengen. Wat je doet is het volgende:

  • Geef aan wat je wilt versturen (aantal, eventueel foto en formaat per pakket).
  • Geef zowel je eigen adres als het bezorgadres aan.

Als je klaar bent met het invoeren van de informatie, plaats dan een offerte-aanvraag. [Offerte-aanvragen zijn altijd vrijblijvend.]

Over het algemeen ontvang je binnen 24 uur reacties op je uitvraag van partijen die toch al die route rijden en het werk graag voor je kunnen uitvoeren. Ga je in op één van de reageerders, dan is de volgende stap concrete afspraken over de uitvoering maken.

EXTRA SERVICE: HULP BIJ VERHUIZEN

In het verlengde van één van de meer specialistische vervoersactiviteiten (meubeltransport), bieden ze ook nog iets extra’s aan. Namelijk hulp bij verhuizen. Want dit is voor veel mensen aanleiding voor massa’s stress. Dat willen zij zoveel mogelijk ontzorgen door je meubels of kantoormeubilair  met twee man sterk naar het nieuwe kantooradres te brengen.

MEER DAN EEN ENKELE KEER VERZENDEN?

Heeft je bedrijf meer dan drie zendingen per week? Dan bieden ze een zakelijke account aan met vaste prijzen binnen Nederland en een vaste koerier . Deze vaste koerier leert dan jouw processen en klanten kennen en komt op vaste momenten bij je bedrijf om de pakketten op te halen.

En gaat er dan onverhoopt eens iets niet helemaal goed (vervoer is en blijft mensenwerk), dan verschuilen zij zich niet achter algemene vervoerscondities. Alle zendingen zijn standaard verzekerd op basis van de aanschafprijs van het product. Zo willen ze er zoveel mogelijk aan doen om (transport of verhuis) stress te voorkomen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.