Verschillende reclame-uitingen voor jouw onderneming

16 december 2022 13:03

Verschillende reclame-uitingen voor jouw onderneming

Tegenwoordig zijn ondernemers erg creatief geworden op het gebied van reclame. Daarnaast zijn er ook nog marketingbureaus die zich alleen maar bezighouden met het zo creatief mogelijk brengen van een boodschap. Omdat reclames voor ondernemingen erg belangrijk zijn, hebben we voor jou een aantal verschillende reclame-uitingen voor jouw onderneming op een rijtje gezet.

Guerrilla marketing

Guerrilla marketing is een vorm van marketing die ontzettend opvallend is in een alledaagse situatie. Er wordt een situatie gecreëerd die de aanwezige mensen verrast. Deze “verrassing” wordt bijna altijd als heel positief ervaren. Bij deze strategie is humor erg belangrijk en het moet direct gekoppeld zijn aan het merk. In New York werden er overal ballonnen vastgemaakt aan putten ter promotie van de film IT. Kijk maar eens op internet naar een aantal free publicity voorbeelden.

Lokaal sponsoren

Het sponsoren van een lokale club of activiteit als reclame-uiting wordt vaak onderschat. Echter kan het een ontzettend goede uiting zijn. Het is namelijk ontzettend belangrijk wat de lokale bevolking over jouw bedrijf denkt. Als alle mensen weten dat een evenement niet door had kunnen gaan door jouw onderneming zal er goed over je gesproken worden. Bekijk altijd goed wat waardevol is bij jou in de buurt en speel hier op in.

Sta op een beurs

De derde reclame-uiting die je toe zou kunnen passen, is het staan op een beurs. Denk hierbij altijd goed na over de opmaak van je stad, wat de boodschap is en hoe je de mensen aanspreekt. Dit allemaal is onderdeel van je reclame-uiting. Denk bij de startup van je bedrijf altijd goed na over hoe jij jezelf wilt positioneren en hoe je over wilt komen.

Uitdelen in een stad of in een dorp

Dit is meteen een van de oudste vormen van marketing, maar dit is altijd nog een goede uiting. Net zoals he lokaal sponsoren, focus je je hier op de lokale bevolking. Zet een ontzettend vrolijk team neer met een leuk aanbod. Als je dit op de juiste manier doet, is dit echt een goede marketing manier. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Enquêtes afnemen
  • Uitdelen van flyers
  • Het weggeven van gratis samples

Een fysieke winkel

Ook een fysieke winkel is een vorm van marketing. Hoe laat jij jouw winkel uitzien van de binnenkant en buitenkant, hoe deel je de producten in, hoe ga je om met je klanten en wat zijn de prijzen? Ook hierbij is het belangrijk dat je uitstraalt wat je uit wilt stralen. Kijk hiervoor bij het kopje positionering in je businessplan. Je zou dit best kunnen combineren met guerrilla marketing. Ga voor een ontzettend fraaie uitstraling voor binnen en buiten. Mensen zullen het hier over gaan hebben wat zal resulteren in free publicity.

Dit waren ze dan, verschillende soorten reclame-uitingen die je zou kunnen toepassen op jouw onderneming. Ik hoop dat je er iets aan hebt en blijf je bezighouden met reclame en marketing!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.