Veranderende vraag biedt extra mogelijkheden en concurrentiekracht voor AtmR
11 december 2019 12:05
Verschuivingen in de maatschappij zorgen ook voor veranderingen op kantoor. Dat ervaren Rob Hasselbach en Marijn Nieuwenhuis, de twee directeuren van AtmR. “Technologische veranderingen en verschuivingen in de balans tussen werk en privé hebben invloed op de werkomgeving”, ondervinden ze.
AtmR staat voor Advies tot en met Realisatie. Dus al bij de start van het bedrijf in 2001 wisten de heren dat een kantoor inrichten meer is dan alleen kantoorproducten verkopen. “De klant helpen hun doelstellingen te bereiken, door samen te werken, zonder tegengestelde belangen, staat bij ons hoog in het vaandel”, zegt Rob Hasselbach. Toch is het aanbod in de loop der jaren veel breder en dieper geworden; de focus is meer verschoven naar integrale dienstverlening op het gebied van ontwerpen en inrichten van werkruimtes met bijbehorende logistieke diensten, kantoorbenodigdheden, verbruiksartikelen, promotionele artikelen, audiovisuele oplossingen en zelfs adviezen op het gebied van vitaliteit en duurzame inzetbaarheid.
Totaal ontzorgen
Van Advies tot en met Realisatie. “Wij kunnen de volledige zorg van de klant uit handen nemen en begeleiden naar een werkomgeving die de werkprocessen van het desbetreffende bedrijf optimaal ondersteunen”, verduidelijkt Marijn Nieuwenhuis. “Onze kennis, kunde en ervaring delen wij met onze opdrachtgevers, zodat zij hiervan de vruchten plukken. Hierdoor kan onze klant zich primair blijven richten op zijn kernactiviteiten en behartigen wij de klantbelangen op het gebied van de veranderende huisvesting.” AtmR heeft de beschikking over een team van specialisten zoals ontwerpers, projectinrichters, av-specialisten, verhuizers en gezondheidwetenschappers voor vragen op het gebied van vitaliteit. Daar waar nodig of wenselijk, werkt AtmR samen met externe partners binnen hun netwerk of dat van hun opdrachtgevers.
Circulair
Met de overname van 50% van de aandelen van Derksen Verhuizingen is AtmR nog beter in staat allerlei logistieke diensten uit te voeren. “Stel een klant wil zijn kantoor nieuw inrichten. Dan halen we het overtallige kantoormeubilair weg, slaan dit desgewenst op of zorgen ervoor dat dit een nieuwe bestemming krijgt binnen ons netwerk”, legt Rob Hasselbach uit. “Van dit meubilair inventariseren we hoe we dit het beste kunnen revitaliseren en zetten deze daarna weer in bij dezelfde klant of bij andere projecten. Naast koop, biedt AtmR ook een Circulair Concept aan. Hierbij betaalt de klant niet voor bezit maar voor gebruik van de producten voor een bepaalde looptijd. “Het grote voordeel hiervan is, dat de klant bij groei of krimp eenvoudig kan op- of afschalen. Hierdoor bieden we maatwerk en heeft de klant nooit een overschot of een tekort”, aldus Marijn Nieuwenhuis.
Zitten is het nieuwe roken
Onderzoek heeft aangetoond dat de Nederlander te weinig beweegt en dat kantoormedewerkers te statisch zijn. “Zitten is het nieuwe roken. Door te lang achtereen te zitten, kunnen allerlei lichamelijke klachten ontstaan, met alle gevolgen vandien”, stelt Rob Hasselbach. “Mensen moeten meer bewegen. Het is effectiever om op het werk af en toe rond te lopen of staand te werken dan twee keer per week in de avond te sporten”, vult Marijn Nieuwenhuis aan. AtmR biedt natuurlijk meubilair zoals in hoogte verstelbare zit-sta bureaus, sta- en fietsstoelen, maar ook een vitaliteitsscan behoort tot het dienstenpallet van AtmR. “Eén van onze specialisten is fysiotherapeut en gezondheidswetenschapper. Ze verzorgt niet alleen een individueel werkplekonderzoek om klachten terug te dringen of om te voorkomen, maar zorgt ook voor de implementatie van eventuele aanpassingen”, zegt Rob Hasselbach. “Ze is voor veel bedrijven sparringpartner op het gebied van duurzame inzetbaarheid.” Met al deze aspecten levert AtmR echt een integrale dienstverlening.
Tekst en foto: Dick Leseman
AtmR Kantoorverandering BV
Pascalweg 4, 6662 NX Elst (Gld)
Telefoon 0481 - 36 65 44
E-mail info@atmr.nl
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.