Veranderen is de sleutel tot succesvolle groei

23 mei 2023 15:35

Veranderen is de sleutel tot succesvolle groei

Of je nu hogere omzetcijfers, meer personeel of een grotere naamsbekendheid wilt, het lukt je alleen als je dingen anders doet dan hoe je ze deed. Uit de Nationale Benchmark Verandervermogen blijkt dat zo’n 70 procent van alle veranderplannen mislukt of ergens in een kast belandt. De oorzaak is in bijna in alle gevallen een gebrek aan goede communicatie.

Goede communicatie over bijvoorbeeld de koers van de organisatie of de noodzaak waarom er veranderd moet worden. Wanneer je intern namelijk geen energie of vertrouwen voor krijgt zal verandering uitblijven. Veel bedrijven richten zich dan ook in op de inzet van marketing. Naast goede communicatie en het inzetten van slimme marketing spelen er ook andere succesfactoren mee om jouw plannen en doelstellingen om te zetten in concrete resultaten. Deze succesfactoren heeft Admix samengebracht in het 360° veranderperspectief.

Met het 360° veranderperspectief kom je wél verder.

In het veranderperspectief maken we gebruik van 9 aandachtpunten. Veranderkracht, innovatiekracht, verbeeldingskracht, daadkracht, concurrentiekracht, slagkracht, aantrekkingskracht, denkkracht en communicatiekracht. Aantrekkingskracht is waar veel werkgevers op dit moment mee bezig zijn namelijk het creëren van een merk waarmee je talent voor je wint én aan je bindt. Met de krapte op de arbeidsmarkt is het gevecht om talent in volle gang. De manier waarop we met elkaar willen en moeten werken blijft veranderen maar ook de behoeftes per generatie veranderen. Met al deze ontwikkelingen is het daarom belangrijk om aan een sterk werkgeversmerk te bouwen. Eentje waarmee je talenten kunt aantrekken én deze ook kunt behouden.

Maar het aandachtpunt daadkracht is er ook eentje om niet uit het oog te verliezen. Veel veranderplannen en groeiambities hebben namelijk de neiging om zich te richten op de lange termijn. Hierdoor worden en/of lijken de ambities onbereikbaar. Maar vaak worden ze daarom ook opgeslokt in de waan van de dag, het levert namelijk niet direct iets op.

Alle krachten, de aandachtpunten hebben we verzameld in een inspiratiepaper. Hierin laten we de verschillende krachten zien met hun bijbehorende rol én welke impact en vermogen ze hebben om positieve verandering te realiseren. Verandering begint namelijk altijd intern, bijvoorbeeld met innovatiekracht en daadkracht, en dit leidt uiteindelijk tot meer concurrentiekracht en meer aantrekkingskracht van jouw merk. Kortom: groeikracht.

Al deze krachten samen vormen het 360° veranderperspectief. Laat je inspireren en ontdek op welk(e) vak(ken) jij je organisatie kunt versterken én veranderen om succesvol te groeien!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.