Veldhuis Advies: het meest klantgerichte zakelijk advieskantoor van Nederland
4 september 2023 10:28
Financieel adviseur Veldhuis Advies mag zich een jaar lang het meest klantgerichte financieel adviesbureau in de categorie zakelijk advies van Nederland noemen. De vakjury van VVP (Vakblad Voor Verzekeringsprofessionals) besliste unaniem dat het bedrijf de bijbehorende Award toekomt.
Award
Dick Vos is commercieel directeur en eigenaar bij Veldhuis Advies dat voornamelijk werkzaam is in de regio Zwolle, Apeldoorn, Harderwijk, en Kampen. “VVP is vier jaar geleden begonnen met het uitreiken van Awards om de financiële sector weer positieve impulsen te geven, na behoorlijk wat negatieve publiciteit. Het verbeteren van het imago is zeer nuttig en terecht, want het blijft gewoon een prachtig vak en wij doen gewoon goede zaken voor onze klanten. De Award is inmiddels een begrip in de verzekeringsbranche, en werkt volgens het systeem van nominatie. Dit gebeurt door 37 spotters die bekend zijn in en met de financiële branche. Zij maken een longlist, onderverdeeld in zes categorieën. De spotters brengen, samen met een professionele jury, de longlist terug tot drie kanshebbers per categorie. Op dat moment hoor je als kantoor pas dat je bent genomineerd.”
Hoge klanttevredenheid
Bedrijven worden vooral beoordeeld op de mate van klantgerichtheid en het effect daarvan op de klant. “We scoren al langere tijd hoog op klanttevredenheid,” vertelt Dick. “Via het openbare platform klantenvertellen.nl, ook op onze website te vinden, kunnen klanten reviews kwijt. Hier scoren wij gemiddeld een 9,1. Daarnaast hebben we een eigen klanttevredenheidsmeting, niet zichtbaar voor de buitenwereld, waarbij we feedback verzamelen van klanten na elk contactmoment. Daar scoren we gemiddeld een 8,9. Deze hoge scores worden veroorzaakt door ons duurzame personeelsbeleid en het is mooi dat dit nu door de spotters en de vakjury wordt onderkend”.
Duurzaam personeelsbeleid
We zijn in 2015 gestart met een totaal ander personeelsbeleid, licht Dick toe. “Sindsdien hebben we zwaar geïnvesteerd in vitaliteit en werkgeluk, zoals het creëren van actieve werkplekken met in hoogte verstelbare fietsbureaus, het organiseren van vitale activiteiten door het jaar heen en een gezonde kantine. Daarnaast hebben we veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling en het welzijn van onze medewerkers. Daardoor hebben we weinig verloop, een laag ziekteverzuim en zijn vacatures weer snel ingevuld.”
Presentatie
“Voor de presentatie van onze nominatie hebben we een film gemaakt waarin we enkele klanten hebben geïnterviewd. Twee daarvan gaven aan dat ze niet alleen tevreden waren over onze dienstverlening maar dat we ze hadden geïnspireerd om ook voor duurzaam personeelsbeleid te kiezen. We laten zien dat, als je investeert in het geluk en de gezondheid van je medewerkers, je automatisch tevreden klanten krijgt,” aldus Dick.
Kernwaarden
“Onze drie kernwaarden zijn ‘eerlijk’, ‘professioneel’ en ‘helpen’. De eerste twee mag je verwachten van een goed advieskantoor, daarvoor hebben we alle kennis & kunde in huis. Maar dat wil nog niet direct zeggen dat je ook klantgericht bent. Helpen betekent voor ons dat we onvoorwaardelijk klaar staan voor onze klanten en net dat stapje extra doen. We willen hen met onze adviezen een goed gevoel en financiële rust geven.”
Beste kantoor overall
“Winnaar worden in het segment zakelijk advies was voor Veldhuis de belangrijkste stap,” stelt Dick. “Hier zijn we al erg blij mee, het geeft intern een enorme boost maar ook richting onze klanten. Alleen al mijn bericht op LinkedIn werd bijna 18.000 keer bekeken en we kregen honderden, alleen maar positieve, reacties van klanten. Daar worden we erg blij van!”
De zes winnaars van de categorieën komen in september in de halve finale, dan blijven er drie over voor de finale in oktober waarbij het publiek tijdens een digitale tv-uitzending de uiteindelijke keuze mag bepalen wie zich een jaar lang overall het beste advieskantoor van Nederland mag noemen.
Tekst: Peter van den Boom
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.