“Van vakmanschap naar meesterschap: de relatie en communicatie tussen adviseur en klant is daarbij doorslaggevend.”

24 maart 2025 10:54

“Van vakmanschap naar meesterschap: de relatie en communicatie tussen adviseur en klant is daarbij doorslaggevend.”

In de huidige dynamische markt, waar technologische innovaties en veranderende klantverwachtingen de norm zijn, wordt customer intimacy steeds meer gezien als een cruciale onderscheidende factor. Recente studies tonen aan dat adviseurs die investeren in diepgaande klantrelaties een concurrentievoordeel behalen.

Om als adviseur toekomstbestendig te blijven, is het essentieel om je te ontwikkelen tot een Meesteradviseur. 'Wie als adviseur vandaag de dag nog denkt met alleen kennis en kunde het verschil te kunnen maken, komt bedrogen uit,' zegt Gerlof Schutte, auteur van het boek Meesteradviseur. Ingrijpende technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen hebben volgens hem een aanzienlijke impact op de rol en toegevoegde waarde van de adviseur.

De M-factor

Een Meesteradviseur beschikt over de M-factor. Rob Bertels, mede-auteur, geeft aan dat deze M-factor bestaat uit zeven bouwstenen die aangeven met welk gedrag, welke mindset en welke vaardigheden je je kunt onderscheiden. Een adviseur met de M-factor is in staat om proactief diepgaande, wederkerige en duurzame relaties te creëren. Hij of zij bouwt aan klantrelaties op basis van vertrouwen, weet cliënten te prikkelen op gebieden die voor hen relevant zijn en maakt op authentieke wijze het verschil door wie hij of zij is.

Dit boek is speciaal geschreven voor consultants, sales experts, financials en andere adviseurs die de transitie van vakmanschap naar meesterschap willen maken. Het biedt handvatten om meer toegevoegde waarde te leveren, diepere cliëntcontacten te realiseren en meer uitdaging in het advieswerk te vinden. Een win-winsituatie voor zowel opdrachtgever als adviseur.

Voor het aanvragen van een recensie-exemplaar, een interview met de auteurs of een gastartikel kun je contact opnemen met Roderik Teunissen (roderik@vanduurenmedia.nl)

Over de auteurs: Rob Bertels (Bertels Coaching & Consultancy) is zelfstandig organisatieadviseur, trainer en (management)coach. Hij is gespecialiseerd in leiderschaps-, team- en persoonlijke ontwikkeling en de ontwikkeling van Meesterschap bij professionals – en hun management – in het bijzonder.

Gerlof Schutte (Cascade) is jarenlang verantwoordelijk geweest voor de meesterschapsontwikkeling van de professionals binnen de Rabobank. Hij is nu als consultant, trainer en coach betrokken bij teamontwikkeling, meesterschapsontwikkeling en de persoonlijke ontwikkeling van management en medewerkers.

Specificaties

Bindwijze: hardcover

Aantal pagina’s: 248

ISBN: 9789089657770

Prijs: € 37,99

Verschijningsdatum: 25-02-2025

Uitgeverij Van Duuren Management

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.