Urenregistratie bijhouden: makkelijk en helemaal van deze tijd

21 maart 2023 15:53

Urenregistratie bijhouden: makkelijk en helemaal van deze tijd

Urenregistratie bijhouden is weer terug van weg geweest en helemaal van deze tijd. Waar het lang een bijsmaak had van ‘controle van medewerkers’, is het tegenwoordig dé manier om gelijkwaardigheid tussen werkgevers en werknemers te realiseren: 100% transparantie, gelijk inzicht en een eerlijke vergoeding voor gewerkte uren.

Urenregistratie omdat het kan; niet omdat het moet

Allereerst, de wet schrijft voor dat je als werkgever uren moet bijhouden voor medewerkers met o.a. een flexibel of parttime contract. Je moet als werkgever kunnen aantonen dat je voldoet aan de arbeidstijdenwet en je de afspraken in het arbeidscontract naleeft.

Het bijhouden van gewerkte uren is een goede manier om hierop toe te zien en ervoor te zorgen dat je als werkgever aan je verantwoordelijkheden voldoet.

Wij vinden echter dat het bijhouden van een urenregistratie vooral goed is voor je voor jou als werkgever én voor je medewerkers. Dankzij een transparante urenregistratie hebben jij en je medewerkers gelijk inzicht in de gewerkte uren.

Het inzicht dat jij als werkgever aan je medewerkers geeft, laat zien dat je hun belangen serieus neemt. Als werkgever is het je verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat medewerkers in staat zijn om hun werk-privé balans te bewaken en te voorkomen dat ze te veel werken. Wat weer leidt tot minder stress en meer werktevredenheid.

Bovendien kan het bijhouden van gewerkte uren ook helpen bij het behouden en aantrekken van talent, omdat medewerkers weten dat je als werkgever er alles aan doet om hun werk-privé balans in evenwicht te houden. Met behulp van een goede urenregistratie draag je hier aan bij.

De voordelen van digitale urenregistratie

Als werkgever kun je natuurlijk aan de slag met het bijhouden van de gewerkte uren door middel van werkbrieven, papieren uitschrijflijsten of aan de hand van een Excel document. Je voldoet dan aan al je verplichtingen en hebt een gedegen urenadministratie. Alleen mis je zo de transparantie naar je medewerkers toe en brengt dit vaak extra werk met zich mee.

De voordelen om te starten met een digitale urenregistratie zijn dus vele malen groter en dit kan al zonder enige vorm van investering met behulp van onze digitale prikklok voor tablet, computer en mobiele telefoon. Alle gewerkte uren, inclusief eventuele pauzes, worden direct geregistreerd en zijn altijd inzichtelijk voor werkgever en medewerker. Ook worden eventuele min- of overuren berekend aan de hand van de contracturen van je medewerkers.

Je medewerkers hebben altijd toegang tot de eigen urenregistratie via een persoonlijke app. Zo zien zij altijd welke uren ze gewerkt hebben. Ook kunnen ze de uitbetaalde uren controleren, zo voorkom je discussies en los je verkeerd geregistreerde werktijden eenvoudig op.

Meer tijd voor je bedrijf dankzij digitale urenregistratie

Zoals aangegeven zitten er naast goed werkgeverschap, ook nog andere voordelen aan een digitale urenregistratie voor jou als werkgever. Want naast een goede urenregistratie biedt Timebutler jou alle tools om je medewerkers van de juiste informatie te voorzien.

Rooster maken en delen

Roosters maken, het kan een hele klus zijn. Dankzij Timebutler wordt roosters maken een fluitje van een cent en deel je de personeelsplanning ook nog eens gemakkelijk met al je medewerkers.

Zodra jij het rooster hebt gemaakt én gepubliceerd zien je medewerkers deze direct in hun app. Ook eventuele latere wijzigingen worden direct aangepast in de medewerker app. Zo zijn je medewerkers 24/7 op de hoogte van hun rooster.

De medewerker app biedt overigens nog veel meer voordelen. Zo kunnen medewerkers via de app eenvoudig diensten ruilen en verlofdagen aanvragen. Jij beheert alle aanvragen vanuit ons overzichtelijk dashboard.

Eenvoudig in gebruik

De urenregistraties zie jij terug in ons overzichtelijk dashboard. Bepaal zelf of je de urenregistratie per medewerker of afdeling wilt zien. Aan het einde van de maand exporteer je de gewerkte uren met één druk op de knop naar Excel. Klaar voor jouw salarisadministratie.

Geen handwerk (dus geen fouten)

Dankzij digitale urenregistratie worden de gewerkte uren automatisch goed verwerkt. Onze urenregistratie software registreert;

  • De starttijd en eindtijd van een dienst
  • pauzes
  • De datum
  • Eventuele opmerkingen voor de dienst

De urenregistraties zijn voor jou en je medewerkers in te zien en zo voorkom je discussies en los je verkeerd geregistreerde werktijden eenvoudig op.

Klaar voor je salarisadministratie

De urenregistraties van je medewerkers zijn direct klaar voor de salarisadministratie. Bepaal zelf de periode voor het uitkeren van salaris.

Je krijgt een Excel met de gewerkte uren per medewerker. Je salarisadministrateur heeft zo alle informatie van de gewerkte uren van jouw medewerkers om loonstroken op te maken.

Lage kosten; geen investering nodig

Onze urenregistratiesoftware werkt zonder hardware.
Het enige dat je nodig hebt voor de urenregistratie van je medewerkers is een tablet, pc of mobiele telefoonVeel systemen vereisen een investering in dure hardware. Timebutler niet! Wil je medewerkers laten in- en uitklokken op locatie, gebruik dan een eenvoudige tablet.

Geen opstartkosten

Onze urenregistratie app is gratis te downloaden voor Apple en Android apparaten. Er zijn dus geen opstartkosten.

30 dagen gratis proberen

Onze demo is 30 dagen gratis, zonder verplichting. We vragen zelfs nog geen betaalgegevens. Laagdrempeliger kunnen we het niet maken.

 

Timebutler B.V.
Stationsplein 62
3743 KM Baarn

Telefoon: 035 80 80 212
E-mail: info@timebutler.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.