ThoughtSpot introduceert nieuwe edities voor teams en individuele gebruikers om Modern Analytics Cloud te democratiseren

11 mei 2022 08:54

ThoughtSpot introduceert nieuwe edities voor teams en individuele gebruikers om Modern Analytics Cloud te democratiseren

Sudheesh Nair, CEO ThoughtSpot

Nieuwe edities helpen bedrijven van iedere grootte profiteren van Modern Analytics Cloud, alleen te betalen voor wat ze gebruiken en hun organisaties te bouwen op data

ThoughtSpot, het Modern Analytics Cloud bedrijf, kondigt drie nieuwe edities aan: Team Edition, Pro Edition en een speciale bundel voor startups, non-profit organisaties en onderwijsinstellingen. Dit is het eerste aanbod van het bedrijf speciaal voor kleine teams en individuen. Als onderdeel van deze edities introduceert ThoughtSpot ook een prijsmodel waarbij klanten alleen betalen voor wat ze gebruiken in plaats van middelen te verspillen aan standaard licenties die verkocht worden door traditionele leveranciers van analytics-oplossingen. 

Gebruikers van Team Edition kunnen aan de slag met Team Edition voor slechts 95 USD per maand voor een gebruikersgroep met een ongelimiteerd aantal gebruikers. Pro Edition is verkrijgbaar vanaf 2500 USD per maand voor vijf gebruikersgroepen met een ongelimiteerd aantal gebruikers. Gebruikers van Pro Edition betalen alleen voor hetgeen ze gebruiken gebaseerd op het aantal zoekopdrachten. Startups, non-profit organisaties en onderwijsinstellingen met minder dan honderd mensen en een jaaromzet van minder dan 10 miljoen USD kunnen gebruikmaken van een speciale aanbieding voor de Pro Edition voor een vast bedrag per maand zonder kosten voor de zoekopdrachten. Voor de meest veeleisende implementaties biedt de ThoughtSpot Enterprise Edition maximale schaalbaarheid met een onbeperkt aantal gebruikers, onbeperkte data, onbeperkte gebruikersgroepen en SLA's voor uitstekende ondersteuning. Enterprise Edition-klanten betalen alleen voor wat ze gebruiken op basis van daadwerkelijke vragen.

De nieuwe edities werden geïntroduceerd tijdens Beyond, de jaarlijkse gebruikersconferentie van ThoughtSpot waar ook verschillende nieuwe functies voor het platform werden aangekondigd. De nieuwe oplossingen dragen bij aan de productgerichte groeistrategie van het bedrijf.  

Echte self-service analytics ervaring creëren

Onderzoek van Harvard Business Review laat zien dat bedrijven al lang de waarde zien van data om hun bedrijf op verschillende gebieden te verbeteren. Het gebrek aan echte self-service analytics zorgde ervoor dat bedrijven hier niet van konden profiteren. De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot is het eerste analytics-platform dat specifiek gebouwd is om een self-service ervaring met Live Analytics te creëren. Met ThoughtSpot wordt data daadwerkelijk  gedemocratiseerd.

ThoughtSpot maakt van oudsher grote implementaties in organisaties mogelijk. Met de introductie van de nieuwe edities, kunnen organisaties dode dashboards achter zich laten en  de kracht van Live Analytics in handen leggen van teams van elke omvang, inclusief individuen. Met een betaalbaar prijsmodel dat begint bij slechts 95 USD per maand komen de nieuwe edities tegemoet aan de budgettaire mogelijkheden van elk bedrijf. De prijs is ook gebaseerd op het gebruik wat betekent dat klanten alleen maar betalen voor de waarde die ze creëren met ThoughtSpot in plaats van dat ze gebonden zijn aan prijzen per gebruiker en standaard oplossingen. 

Door gebruik te maken van het SaaS-platform van het bedrijf, kunnen de nieuwe edities direct worden gebruikt, omdat ze direct verbinding maken met cloud data-platformen zoals Snowflake, Databricks, Google BigQuery, AWS, Azure. Net zoals ThoughtSpot data democratiseert voor elk type gebruiker, democratiseren de nieuwe edities de Modern Analytics Cloud voor elk soort organisatie.

De volgende fase in cloud analytics

De nieuwe edities komen op het moment dat ThoughtSpot aanzienlijke groei realiseert, gedreven door het succes van zijn cloud-aanbod. Recente hoogtepunten zijn onder meer:

  • Cloud-producten zijn nu goed voor tweederde van de jaarlijkse terugkerende omzet van ThoughtSpot. Het afgelopen jaar groeide de ARR van cloud-producten met meer dan 175%
  • In het afgelopen jaar kocht 95% van de nieuwe klanten cloud-producten. Ongeveer de helft waren zescijferige investeringen.
  • Nieuwe cloud-klanten zijn onder andere Hubspot, Nasdaq, Finlocker, Afterpay, Tokyo Electron U.S. Holdings, Cetera, Factory14, Cohora, CarTrawler, Northmill, Frontify, Harri, OrderPay, Zoomin, Bambuser AB, Star Compliance en JustWatch.
  • In EMEA is de jaarlijkse terugkerende omzet uit cloud-producten het afgelopen jaar met 600% gestegen.
  • 4 van de Fortune 5-bedrijven zijn ThoughSpot-klanten, evenals meer dan 25% van de Fortune 100.

“Het is niet langer onderhandelbaar om data in handen te geven van zakelijke gebruikers om slimmere beslissingen te nemen en betere resultaten te behalen. Het is essentieel voor succes. Om dit te doen, moeten leiders echter nieuwe technologie en processen omarmen, terwijl ze zich losmaken van de tools die ze in het verleden gebruikten'', zegt Dawid Rasała, Chief Data Officer bij Milarex. “De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot maakt dit soort echte self-service analytics mogelijk. Het mooie van deze nieuwe edities is dat iedereen het verschil zelf kan ervaren tijdens een gratis proefperiode, en vervolgens gewoon een creditcard kan gebruiken om van proberen naar kopen te gaan. Binnen enkele minuten kun je aan de slag met het zoeken en ondernemen van actie op je data.”

“De transformationele waarde die onze klanten hebben gerealiseerd met ThoughtSpot is verbazingwekkend. Zien is echt geloven als het gaat om de Modern Analytics Cloud. De manier waarop ons bedrijfsmodel was gebouwd, betekende echter dat veel kleinere organisaties en teams dezelfde resultaten niet zelf konden ervaren”, zegt Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. “Daarom zijn deze nieuwe edities zo speciaal voor mij. Ik wil dat pioniers in elk bedrijf ThoughtSpot in handen krijgen en hun organisatie laten zien wat er mogelijk is als ze de status-quo opschudden. En ik wil dat ze alleen betalen voor de waarde die ze creëren met ThoughtSpot. Dashboards zijn dood, en het verspillen van geld aan gebruikerslicenties die alleen op de plank liggen in plaats van te betalen voor wat klanten daadwerkelijk consumeren, zou dat ook moeten zijn.”

Team Edition, Pro Edition, en de aanbieding voor startups, non-profit organisaties en onderwijsinstellingen zijn direct beschikbaar. Kijk hier voor meer informatie over de tarieven. Ook kun je zelf de kracht van de Modern Analytics Cloud ervaren en direct starten met een gratis proefversie.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.