Thought Starter: Ondernemersverkiezingen als marketingkanaal
30 november 2020 11:10
Sinds een paar jaar probeert Bambuu een plek te krijgen bij allerlei ondernemersverkiezingen. Niet (alleen) omdat we het schouderklopje wel fijn vinden, maar vooral voor marketingdoeleinden.
Gisteren nog werden we met Bambuu 2e bij de NHN Business Awards categorie MKB Midden. Geen eerste, dat is jammer, maar het maakt niet uit. We stonden er weer. Net als twee weken geleden toen we voor de derde keer op rij een FD Gazellen in de wacht sleepte en begin dit jaar toen we in de top 5 eindigde van de Emerce100.
Waarom meedoen aan dit soort verkiezingen?
Als je dit aan andere bedrijven vraagt die meedoen aan deze verkiezingen dan hoor je naast het schouderklopje vaak als reden dat het misschien wel nieuwe klanten kan opleveren. Dat kan. Ook wij worden gebeld of gemaild omdat ze ons op het spoor zijn gekomen via een verkiezing. Maar er is meer…
Onze belangrijkste redenen om mee te doen aan deze verkiezingen ligt op werknemers vlak. Bestaande medewerkers, maar ook potentiële toekomstige medewerkers. Mensen willen gewoon graag bij een winnend team horen. Simple as that.
In de praktijk
De truc is dus om de nominatie, eventuele finaleplaats en vervolgens de uitkomst van de verkiezing voor je te laten gaan werken. Dit doen wij o.a. door hierover te bloggen, dit te delen op de diverse socials, dit te mailen naar bestaande klanten, potentiële klanten en dit prominent terug te laten komen op de website, Linkedin profielen en andere communicatiemiddelen. Zo ook op onze ‘Bloeien bij Bambuu’ website waarmee wij potentiële werknemers trachten te recruiten.
Denk er eens over na. Zou jij verkiezingen beter voor je kunnen laten werken? Begin eens met in kaart brengen welke relevante verkiezingen er zijn en schrijf je in. Zoek hierbij op vakgebied, maar dus ook op regionale verkiezingen. Nee heb je, ja kun je krijgen...
Oja, belangrijke toevoeging. Vergeet niet je successen te vieren! Ook als ook je een tweede plek pakt (ja, ook wij waren even flink teleurgesteld toen het bekend gemaakt werd) is dat champagne-waardig.
Deze Thought Starter is geschreven door Bas van Petten, eigenaar van strategisch online marketingbureau Bambuu. Wil jij eens sparren over jouw online marketingstrategie? Plan een vrijblijvende Opportunity Sessie in met één van de strategen van Bambuu.
[caption id="attachment_65822" align="aligncenter" width="861"] Bambuu zou Bambuu niet zijn als we onze afgevaardigde (er mocht 1 persoon per bedrijf naar binnen) niet buiten zouden opwachten. Successen vier je samen.[/caption]
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.