Stox Energy Socks ziet verkoop vertienvoudigen dankzij gezondheidstrend

11 december 2020 08:55

Stox Energy Socks ziet verkoop vertienvoudigen dankzij gezondheidstrend

Stox Energy Socks maakt een enorme groei door. Dankzij een toegenomen focus op een gezonde levensstijl en een succesvolle Black Friday campagne, verkocht Stox in november van dit jaar evenveel paar sokken als in het gehele jaar 2018. Zo werden er gedurende de 24 uur van Black Friday gemiddeld vier paar sokken per minuut verkocht. De omzet in de maand november oversteeg daarmee ruim de jaaromzet van € 700.000 in 2018.

De high-tech en medische compressiesokken van Stox bevorderen de bloedcirculatie en helpen om vermoeide benen te voorkomen. Volgens Wouter de Keizer, CEO van Stox Energy Socks, zijn de sokken ‘nu niet om aan te slepen’. “We hebben het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt, met november als absoluut hoogtepunt. Het harde werk betaalt zich uit. Veel meer mensen kennen Stox door de relevante partnerships met sportbonden en ploegen zoals JumboVisma en de KNLTB. Daarnaast zijn onze sokken nu ook verkrijgbaar in de winkels van Etos, Daka Sport en de ANWB.” Stox heeft in 2020 voorzichtige eerste stappen naar het buitenland gezet en verwacht die internationale activiteiten in 2021 verder uit te breiden.

De groeiambities van Stox werden begin 2019 kracht bijgezet door een investering van Slingshot Ventures. De huidige versnelling van de groei gaat aanzienlijk sneller dan vooraf gedacht. Tom Kist, Partner bij durfinvesteerder Slingshot Ventures, verklaart de investering in Stox: “Slingshot investeert in sterke, vernieuwende, en snelgroeiende merken, die de potentie hebben om uiteindelijk ook de internationale markt te veroveren. Stox Energy Socks paste perfect in dit plaatje, hetgeen zij inmiddels duidelijk hebben bewezen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat Stox deze lijn de aankomende jaren kan doortrekken.”

Een verklaring voor de versnelling van de groei van Stox, dat 90% van de sokken online verkoopt, is dat consumenten door corona veel meer online zijn gaan winkelen. Daarnaast zijn mensen zich meer bewust van een gezonde levensstijl. De Keizer plaatst Stox in de huidige gezondheidstrend: “Vorig jaar verkochten we rond deze tijd veel skisokken. Nu zien we dat deze plek is ingenomen door onze hardloopsokken en onze sokken voor dagelijks gebruik. Vooral deze laatste categorie neemt in populariteit toe, omdat iedereen de hele dag thuis achter zijn bureau zit. Onze sokken zorgen ervoor dat je geen opgezwollen enkels of pijn aan je benen krijgt. Het lijkt erop dat een steeds grotere groep mensen dit tijdens de lockdown heeft ontdekt.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.