Slimme online marketing tips die jouw merk onderscheiden van de concurrenten
1 juni 2022 14:13
Ook jouw merk kan waarschijnlijk niet zonder een gedegen online marketingstrategie. Online marketing is een van de populairste en goedkoopste manieren om reclame te maken voor jouw producten of diensten. Hoe populair online marketing ook is, het is een uitdaging om op dit gebied een voorsprong te nemen op concurrenten. Toch zijn er een paar tips om digitale marketing te verbeteren en jezelf uniek te onderscheiden van jouw concurrenten
1. Focus op visuele aantrekkingskracht
Met de overvloed aan online content is het een feit geworden dat de aandachtsspanne van internetgebruikers voor advertenties aanzienlijk korter geworden, en het vereist een creatieve mindset om wat meer van hun aandacht te krijgen! Een belangrijke factor om de aandacht te winnen is door middel visueel aantrekkelijke en opvallende beelden in de marketingstrategie op te nemen. Het gebruik van aandachttrekkende afbeeldingen, infographics en korte, interessante video’s die in een oogopslag de klant weten aan te spreken, is van cruciaal belang om jouw marketingbudget een rendement op te bouwen.
Probeer ook rekening te houden met slim gebruik van functies op de digital platforms die je gebruikt. Of het nu gaat om Instagram en de talloze functies om een ´Story´ te plaatsen of Youtube die je de mogelijkheid geeft om extra informatie zoals ´captions´ toe te voegen, je kunt jouw publiek een waardevolle dienst bewijzen met de inzet van slimme functies.
2. Trends volgen
Om op een innovatief niveau bezig te zijn met digitale marketing, is het belangrijk trends te volgen en deze in jouw strategie te integreren. Er iets altijd wat nieuws gaande, zoals hypes en trends die unieke momenten kunnen opleveren om de aandacht te winnen voor jouw merk.
Een goed voorbeeld hiervan zijn de succesvolle advertentiecampagnes die inhoud creëren rond de laatste meme-trends.
3. Regelmatig jouw kennis verbeteren
Kennis is een machtig instrument op elk gebied van het leven, zo ook voor de steeds veranderende scenario’s binnen de digitale marketing. Door alle regelwijzigingen en nieuwe functies op Google AdWords, sociale-mediaplatforms of andere digitale marketingtools binnen het marketingveld op de voet te volgen, kun je het spel voorblijven.
4. Begrijp waar de krachten van jouw merk liggen
Het is een onvermijdelijk feit dat een effectieve online marketingstrategie zich berust op een groot aantal factoren. De uitvoering hiervan past echter misschien niet binnen de bedrijfscompetenties en de kernprioriteiten. Het is van vitaal belang om dit te erkennen, want dan kun je een bewuste keuze maken om een creatief marketingbureau zoals Anglers in te schakelen. Zij kunnen je onder meer helpen met het ontwikkelen van een online strategie, zoekmachine marketing, social media marketing, online advertising en marketing automation.
En wil je jouw merk nog meer laten onderscheiden en voorzien van een unieke merkbeleving, dan gaat ervaren marketingbureau Onwijs Mooie Dingen (OMD) op zoek naar jouw merkidentiteit! De marketeers van OMD zijn experts in het creëren van onder meer gedenkwaardige merkervaringen, merkstijlen en merkstrategie.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.