Salesforce en Workday sluiten strategische samenwerking en introduceren nieuwe AI Employee Service Agent

26 juli 2024 15:24

Salesforce en Workday sluiten strategische samenwerking en introduceren nieuwe AI Employee Service Agent

Samenwerking levert een gepersonaliseerde, AI-gedreven assistent voor use cases voor services voor werknemers, zoals onboarding, gezondheidszorg en loopbaanontwikkeling binnen Salesforce en Workday

De twee bedrijven leggen een gezamenlijk datafundament dat HR- en financiële data van Workday samenbrengt met CRM-data van Salesforce, waardoor AI-gedreven use cases mogelijk worden die de productiviteit verhogen, kosten verlagen en de werknemerservaring verbeteren

Workday native wordt geïntegreerd in Slack met diepere automatisering, zodat werknemers naadloos kunnen samenwerken met informatie over werknemers, functies, kandidaten en soortgelijke gegevens met behulp van AI

Salesforce (NYSE: CRM), de #1 AI CRM, en Workday, Inc. (NASDAQ: WDAY), een leidende leverancier van oplossingen om organisaties te helpen hun mensen en financiën te beheren, maken hun plannen bekend voor een nieuwe AI Employee Service Agent. De nieuwe assistent automatiseert tijdrovende taken en biedt gepersonaliseerde ondersteuning en datagestuurde inzichten die werknemers helpen slimmer en sneller te werken.

De combinatie van het nieuwe Agentforce Platform van Salesforce en Einstein AI met het Workday-platform en Workday AI stelt organisaties in staat AI-agents te creëren en te beheren voor verschillende use cases rond services voor werknemers. De AI-agent zal samenwerken met mensen en hen helpen de diensten te verbeteren om het succes van werknemers en klanten in het hele bedrijf te stimuleren. Aangedreven door de Salesforce CRM-data van een bedrijf en de Workday financiële en HR-gegevens, hebben de nieuwe AI Service-agents een gedeelde, vertrouwde basis van data om met werknemers te communiceren in natuurlijke taal, met menselijk begrip. Als gevolg hiervan wordt het ondernemen van actie als onderdeel van onboarding, veranderingen in gezondheidszorg, loopbaanontwikkeling en andere taken, gemakkelijker dan ooit.

Bij complexe gevallen draagt de AI Service-agent de case naadloos over aan de juiste persoon voor ondersteuning, waarbij alle geschiedenis en context behouden blijft voor een soepele overdracht. Deze unieke benadering van mensen en AI die naadloos samenwerken zal leiden tot een hogere productiviteit, meer efficiëntie en betere ervaringen voor werknemers. Dit is alleen mogelijk door de data, AI-modellen en apps diep te integreren.

"De AI-kans voor elk bedrijf ligt in het versterken van hun werknemers en het leveren van uitzonderlijke klantervaringen", aldus Marc Benioff, Chair en CEO van Salesforce. "Daarom zijn we zo enthousiast over ons nieuwe Agentforce-platform, waarmee mensen en AI samen het succes van klanten kunnen stimuleren, en over deze nieuwe samenwerking met Workday om gezamenlijk een AI Service-agent voor werknemers te bouwen. Samen helpen we bedrijven geweldige ervaringen te creëren die worden aangedreven door generatieve en autonome AI, zodat elke werknemer antwoorden kan krijgen, nieuwe vaardigheden kan leren, problemen kan oplossen en snel en efficiënt actie kan ondernemen."

"Medewerkers, klanten en financiën zijn de drie meest fundamentele elementen van elk bedrijf", aldus Carl Eschenbach, CEO van Workday. "Door onze platformen, datasets en krachtige AI-mogelijkheden te integreren, stellen Salesforce en Workday onze klanten in staat ongeëvenaarde AI-gedreven ervaringen voor werknemers te leveren die uiteindelijk leiden tot tevreden klanten en ongekende bedrijfswaarde genereren."

Deze nieuwe strategische samenwerking brengt de twee meest gebruikte zakelijke cloud-platformen samen om werk te transformeren en nieuwe ervaringen voor werknemers te creëren die worden aangestuurd door generatieve AI. De samenwerking resulteert in:

AI Service-agent voor medewerkers aangedreven door het Einstein 1 Platform en Workday AI: Salesforce en Workday integreren Einsteins Agent-platform met Workday AI, waardoor de kracht van twee generatieve AI-oplossingen wordt gecombineerd in één naadloze werknemerservaring die toegankelijk is via Salesforce en Workday. De AI Service-agent gebruikt LLM's om in natuurlijke taal te communiceren en maakt gebruik van een krachtig, gedeeld datafundament om relevante, conversationele antwoorden te geven op vragen van werknemers. De agent zet de werknemer centraal en zal namens de werknemer aanbevelingen doen en handelen op verschillende platformen, zodat ze productiever en efficiënter kunnen werken. Voor ingewikkelde problemen, die escalatie naar een medewerker vereisen, zal de agent de escalatie en overdracht naadloos en snel uitvoeren.

Gezamenlijk datafundament gebouwd op Salesforce Data Cloud en Workday: Salesforce en Workday zullen één gedeeld datafundament hebben dat Workday financiële en HR-gegevens verbindt met Salesforce CRM-gegevens. Om dit mogelijk te maken, zet Workday het Salesforce Zero Copy Partner Network in. Hiermee krijgen klanten toegang tot financiële, HR- en CRM-gegevens op Salesforce- en Workday-platformen zonder dat ze gegevens hoeven te dupliceren of aangepaste integraties hoeven te bouwen.Tegelijkertijd wordt veilige gegevensuitwisseling gegarandeerd zodat gebruikers alleen geautoriseerde informatie zien. Ook kunnen klanten direct actie ondernemen op basis van de data.

Naadloze integratie tussen Workday en Slack: Workday verbetert de bestaande integratie met Slack door gebruikers een vernieuwde conversatie-interface te bieden. Hiermee krijgen zij rechtstreeks in Slack toegang tot en kunnen zij werken met financiële en HR-gegevens van Workday, zoals taken, betaling, vacatures, werknemersgegevens en grootboeken. Slack bewaart de gesprekken over deze data, waardoor informatie op elk moment eenvoudig kan worden gevonden, samengevat en verwerkt in Workday.

Voordelen voor werknemers

Via natuurlijke taal krijgen werknemers direct ondersteuning van hun AI Service-agent, ongeacht of ze in Salesforce, Slack of Workday werken. Het biedt contextuele assistentie door verzoeken te begrijpen, relevante kennis en inzichten op te halen uit uniforme Workday-Salesforce-databronnen en vervolgens de oplossing op alle platformen te automatiseren.

Naadloze onboarding: het coördineren van papierwerk, het toewijzen van resources, trainingen en nieuwe medewerkers sneller inwerken.

Self-service HR: vragen beantwoorden over verlof, secundaire voorwaarden, beleid en self-service mogelijk maken zoals het doorvoeren van wijzigingen in de zorgverzekering.

Continue ontwikkeling: gepersonaliseerde leertrajecten samenstellen op basis van de functie, vaardigheden en carrière-interesses van een werknemer die in Workday worden bijgehouden.

"Als leidend wereldwijd bedrijf voor commerciële vastgoeddiensten zijn we er op gericht om onze werknemers te ondersteunen en betrokken te houden, wat een directe impact heeft op de klantenservice", aldus Sal Companieh, Chief Digital and Information Officer bij Cushman & Wakefield. "De mogelijkheid om workflows te stroomlijnen op twee van onze meest gebruikte platformen, Workday en Salesforce, en meer gepersonaliseerde AI-gedreven ervaringen voor werknemers te leveren, is voor ons een game changer."

Voordelen voor werkgevers

Door HR-, financiële en operationele gegevens samen te brengen in geavanceerde AI-modellen, breiden Salesforce en Workday de capaciteit van het personeelsbestand uit. Hierbij gaat men verder dan alleen de productiviteit van individuele werknemers en wordt de algehele intelligentie, optimalisatie en veerkracht van het personeelsbestand versterkt:

Accurate personeelsplanning: Voor een accurate capaciteitsplanning wordt informatie over de verwachte vraag in Salesforce gecombineerd met voorspellingen over de vaardigheden van medewerkers in Workday.

Continue financiële planning: Input van uniforme werknemers- en klantgegevens in doorlopende voorspellingen, scenariomodellering en operationele analyses.

Intelligent Sales Enablement: Verkopers worden begeleid bij complexe deals door historische activiteiten te analyseren en gerichte coaching.

"De integratie van bedrijfsprocessen en data is één van de grootste zorgen van C-level executives in het tijdperk van AI. Bedrijven zullen moeite hebben om een ​​leverancier of partner te vinden die inzicht kan bieden in klant-, werknemers- en financiële gegevens – tot vandaag," zei R “Ray” Wang, CEO, Constellation Research, Inc. "Het gedeelde datafundament van Workday en Salesforce stelt deze partners in staat om AI-mogelijkheden te leveren die de werknemerservaring volledig kunnen transformeren om persoonlijker, efficiënter en impactvoller te zijn, wat zich vertaalt in betere bedrijfsprestaties over de hele linie."

Meer informatie:

Lees meer over het Zero Copy Partner Network van Salesforce

Lees meer over Einstein Service Agent

Zeg “hallo” tegen Data Cloud

Krijg meer informatie over Slack, het AI-aangedreven platform voor werk

Lees meer over Workday Everywhere, de bestaande Workday Slack-integratie

Lees meer over Workday AI

Alle niet-uitgebrachte services of functies waarnaar wordt verwezen zijn momenteel niet beschikbaar en worden mogelijk niet op tijd of helemaal niet geleverd. Klanten moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functies die momenteel beschikbaar zijn.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.