De puurheid van drie sterren
13 december 2016 09:10
Puur is eerlijk en oprecht, zo staat in de Dikke Van Dale. Maar in dit geval wordt Puur bedoeld, het trendy driesterrenhotel annex brasserie in Venlo, waar het de – doordeweeks veel zakelijke - gasten in de huiselijke sfeer aan niets ontbreekt. Net als bij moeder thuis. Home sweet home!
Puur ligt midden in het centrum van Venlo, aan de Parade, in het voormalige belastingkantoor. Dat al werd omgebouwd tot hotel, maar met een gedateerde uitstraling. Door de overname van de nieuwe eigenaars, Kelly en Mario, is begin dit jaar alles ten goede veranderd. De kroonluchters maakten plaats voor een trendy interieur, dat uitnodigt tot ‘effe chillen’ tijdens het shoppen en dat (ook letterlijk) een warm bad betekent voor wie er doordeweeks het zakelijke met het aangename wil verenigen. “Puur is een goeie naam”, zegt Kelly. “Zeker in de huidige tijd, waarin lang niet alles is wat het lijkt. Maar wij stellen ons heel soepel op naar onze gasten en willen geen poespas. Eerlijk en oprecht, dat is wat je hier krijgt en dat krijgen wij ook terug. Gasten vinden het fijn dat ze niet meer buiten het hotel hun avondeten en drinken moeten regelen als ze hier een kamer nemen. Doordeweeks zijn dat vooral zakelijke gasten. Ter aanvulling organiseren we doordeweeks nu ook kookworkshops voor particulieren en teambuildingsessies voor bedrijven. Ook worden hier regelmatig cursussen gegeven in een van de vergaderruimten. We hebben daartoe ook speciale vergaderarrangementen. Zelfs congresgangers weten ons te vinden, zo centraal gelegen in de stad.”
Bewuste keuze
Veel van hun gasten komen vaker terug. Daar zorgt de restyling van het interieur en de keuken wel voor. Tegenwoordig kun je in Puur gewoon binnenstappen om een hapje te eten. Wie als hotelgast iets exclusiefs wil, wordt verwezen naar een van de restaurants van de collega’s om de hoek. Maar vooral de zakelijke gasten waarderen de uitmuntende stamppot van het huis, die bij velen van hen favoriet is. Het menu van Puur wordt zeer gewaardeerd en vormt mede de kracht van de zaak. Naast de persoonlijke benadering geeft het de gasten een soort thuisgevoel. Want Kelly en Mario kiezen temidden van de viersterrenhotels in de stad bewust voor een ster minder. “Als je de lat hoger legt, verwachten gasten ook meer. Dan moet je navenant investeren en je keuken en service daarop aanpassen.”
Thuisgevoel
In de eenvoud zit hun kracht. Ze werken zelf mee in de zaak en Mario heeft ook zelf de bar gemaakt. En als er iets moet worden vervangen, hoeft hij daar als handige doe-het-zelver geen klussenbedrijf voor te vragen. Zo heeft hij het hele interieur aangepast, met leuke zithoekjes. Waarmee ze in de roos schoten, want zie waar de gasten het liefst gaan zitten. “We wilden een thuisgevoel creëren en daar zijn we gezien de reacties van onze gasten helemaal in geslaagd. We hebben goede contacten met het omvangrijke bedrijfsleven in Venlo, waar veel internationale gasten komen. Maar we hebben niet allerlei acties om hen hier naartoe te halen. Ze zien wat we kunnen als ze eenmaal hier zijn en komen dan ook weer terug en zorgen via mond-tot-mondreclame ook voor nieuwe gasten.”
Puur Trendy Hotel Brasserie - www.hotelpuur.nl
Tekst: Van Zandvoort Communicatie // Fotografie: Sjef Frijns
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.