Proost op innovatie: Amsterdamse cocktail sensatie L’OUI brengt baanbrekende machine-made cocktails naar Belgische Horeca Expo

15 november 2023 11:52

Proost op innovatie: Amsterdamse cocktail sensatie L’OUI brengt baanbrekende machine-made cocktails naar Belgische Horeca Expo

Limited edition vanaf 20/11 verkrijgbaar voor vaste horeca-klanten

De cocktailmachines van L’OUI zijn inmiddels in Nederland, Verenigd Koninkrijk en Denemarken te vinden. Na de Horeca Expo in het Belgische Gent van 19-22 november, zijn binnenkort ook bij onze zuiderburen machine-made cocktails volop aan de bar te bestellen. L’OUI komt dit najaar bovendien met een verrassend nieuwe herfst-cocktail; de Barrel Aged Negroni, die vanaf woensdag 15 november als limited edition via de website verkrijgbaar is. Deze wordt uitsluitend beschikbaar voor de vaste horeca-clientèle van de innovatieve Amsterdamse onderneming.

Machine-made

Het Amsterdamse cocktailmachinebedrijf L’OUI werd in 2021 opgericht door twee ondernemers Edwin de Koeijer, zelf eigenaar van een horecabedrijf, en Daan Gijbels, als reactie op de groeiende vraag naar cocktails en het toenemende tekort aan barpersoneel. “We zijn nu anderhalf jaar bezig en van plan onze verkrijgbaarheid, producten en diensten voortdurend te vernieuwen, zodat de gast-van-de-klant telkens wordt verrast en de vraag naar onze L’OUI Cocktails intrinsiek blijft toenemen. Daarom gaan we nu naar de beurs in Gent en ontwikkelden we de gloednieuwe, nergens verkrijgbare cocktail”, vertelt Daan Gijbels over zijn aanpak.

Bordeaux & Bourbon

De Negroni werd al langere tijd graag gedronken toen filmpersoonlijkheid Emma d’Arcy de klassieker een extra boost gaf. Om het perfecte smaakprofiel voor deze limited edition Barrel Aged Negroni te creëren, reisden de recept-ontwikkelaars van L’OUI af naar Bordeaux. Het resultaat is een cocktail met een stoer karakter, intens en onderscheidend door de rijping op eikenhouten vaten.

Met de meester-destilleerders van The Stillery werd een mooie, klassieke rode Bordeauxwijn, specifiek gekozen om hiermee een intense vermouth voor de cocktail te ontwikkelen. Deze is gemixt met de in eigen beheer geproduceerde bittere kruidenlikeur amaro en The Stillery’s Most Floral Gin om vervolgens negen maanden te rijpen op eikenhouten Bourbonvaten. Door dit creatieproces heeft de nieuwe L’OUI cocktail een kruidige, minder zoete smaak dan de reguliere Negroni, met diepe tonen van hout en een prettig bittere afdronk.

L’OUI is van 19-22 november te vinden op de Horeca Expo in Gent, waar - zolang de voorraad strekt - ook de Barrel Aged Negroni geprobeerd kan worden. 

 

Over L’OUI

L’OUI geeft luxe en smaak een efficiënt randje. Met deze geavanceerde machine serveert elke horecagelegenheid in recordtempo de perfecte cocktail of mocktail. Initiatiefnemers Edwin de Koeijer en Daan Gijbels ontwikkelden het concept in reactie op de groeiende cocktailvraag en het toenemend tekort aan kundig barpersoneel. Van Espresso Martini tot Virgin Mojito en van Strawberry Daiquiri tot Whisky Sour – L’OUI schenkt 25 verschillende cocktails op basis van concentraat in blik, gemixt met water en ijs. Gegarandeerd the perfect serve door één keer de hendel over te halen. Het bedrijf werd opgericht in 2021 en richt zich in eerste instantie op de Nederlandse markt, lanceringen in België, Spanje, VK, Duitsland, Turkije en Scandinavië staan in de planning. Zie ook loui-cocktails.com.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.