BGH accountants & adviseurs: Persoonlijke en digitale klik met de klant

13 april 2022 12:27

BGH accountants & adviseurs: Persoonlijke en digitale klik met de klant

Kan een accountants- en advieskantoor zich nog onderscheiden? Ja, want klanten kiezen voor een kantoor dat past bij hun wensen en benaderingswijze. Martijn Vermunt, medeoprichter en partner bij BGH vertelt over hun aanpak.

Het gesprek dat Martijn Vermunt voert met een cliënt loopt uit. Hij verontschuldigt zich en vertelt dat moeilijke en emotionele gesprekken er ook bij horen. “Mensen de ruimte geven om hun verhaal te doen is ook onderdeel van ons vak. En dat betekent soms dat agenda’s schuiven.”

“Misschien zijn we wel een atypisch kantoor, maar dat houden we dan graag zo. De sfeer is hier ontspannen, we gaan informeel met elkaar om. En we kennen onze klanten persoonlijk. Dat is één van onze sterke punten. Want ondanks alle digitale hoogstandjes blijft persoonlijk contact en aandacht heel belangrijk.”

“Ons kantoor biedt het hele pallet aan diensten”, zegt Vermunt. Hij benoemt: “Accountancy, online administratie, belastingadvies, juridisch, audits. Niet heel spannend, maar wel noodzakelijk om een bedrijf te kunnen runnen. Dataoverdracht gaat helemaal digitaal via specifieke softwarepakketten. Klanten en BGH hebben hierdoor altijd actueel zicht op wat er gaande is. Als dat nodig is of gewenst overleggen we met elkaar, op die manier kom je bij de jaarrekening en de aangifte geen verrassingen tegen.”

“Realtime inzicht en overzicht is voor een bedrijf een basisvoorwaarde om te kunnen sturen op resultaten en onderbouwde prognoses te doen. In deze benaderingswijze bevindt BGH zich in de voorhoede en we zijn klaar voor een volgende stap: data gedreven advisering.” Vermunt doelt ermee op het benutten van data om beleidsmatige beslissingen te kunnen nemen en trends te ontwaren. “Data hebben we in overvloed, maar als je ze niet kunt ‘lezen’ heb je er niets aan. Enkele van onze medewerkers zijn bedreven in het zodanig ontcijferen van al die data, dat ze betekenis krijgen om goed onderbouwde beslissingen op te nemen of ontwikkelingen te ontwaren. Dit is een belangrijke ontwikkeling voor onze klanten, waarin wij als kantoor voorop lopen.”

Naast genoemde diensten biedt BGH ook HRM-advies, arbeidsrecht, juridisch advies, koop en verkoop van het bedrijf en internationaal advies. “Dit zijn bij uitstek terreinen waarop, naast specialistische inhoudelijke kennis, ook van belang is te werken naar de ‘menselijke maat’. Hierbij is persoonlijk contact, een klik met de klant en onderling vertrouwen onmisbaar. Op al deze gebieden is er weliswaar wet- en regelgeving, maar hier luistert het nauw te adviseren met oog voor de letter én de geest.”

Vermunt noemt BGH een kantoor dat regionaal gericht is, met vestigingen in Nijmegen, Den Bosch Schijndel en Uden. “Onze klanten, kleine en grotere mkb bedrijven in allerlei branches, zitten merendeels in het gebied tussen Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven en Venlo, met een ‘uitstulping’ richting West Brabant en een pluk in de Randstad. We zijn groot genoeg om alles in huis te hebben en klein genoeg voor persoonlijk contact. Elke klant heeft bij ons zijn eigen relatiebeheerder die fungeert als eerste vraagbaak en die collega’s inschakelt bij specialistische vragen. En we zijn lid van het ETL-Global netwerk met kennis van internationale wetten en regels.”

Voor de komende jaren streeft BGH naar groei, van 60 mensen nu naar 100. “Een aantal waarbij medewerkers elkaar nog persoonlijk kennen en met voldoende body voor alle specialismen.” Martijn Vermunt: “Groot genoeg om alles in huis te hebben, klein genoeg voor persoonlijk contact.” «

BGH Accountants & Adviseurs
Sint Annastraat 234 6525 GZ Nijmegen
Telefoon 024 - 323 1365
E-mail bghnijmegen@bghaccountants.nl
www.bghaccountants.nl

Tekst en Fotografie: Huub Luijten

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.