Paulies Ginger viert mijlpaal van 100 verkooppunten

24 september 2024 12:12

Paulies Ginger viert mijlpaal van 100 verkooppunten

Foto vlnr: Eric Kok, Yvonne Kok en Paul Opdam

Uit liefde geboren alcoholvrije drank verovert consumenten wereldwijd

Het innovatieve, alcoholvrije drankje dat ontstond vanuit een persoonlijk project van Paul Opdam om de alcoholverslaving van zijn partner Yvonne Kok te overwinnen, is inmiddels uitgegroeid tot een fenomeen dat in populariteit blijft groeien. Paulies Ginger onderscheidt zich in de alcoholvrije markt door juist weg te blijven van de associatie met alcohol, maar zich te richten op die bevredigende kick waar mensen naar op zoek zijn. Paulies Ginger opende onlangs hun 100e verkooppunt. 

Tien jaar geleden kampte Yvonne met een verslaving en depressie. “Mijn gedachten stonden nooit stil en ik zocht rust in alcohol en drugs,” vertelt Yvonne Kok. Paul besloot voor zijn vrouw Yvonne, die de alcohol voorgoed heeft weten af te zweren, een alcoholvrij drankje te ontwikkelen.  

Geen alcohol-associatie, wel de kick 

Hoewel de vraag naar alcoholvrije dranken de laatste jaren sterk is toegenomen en nu ook in cafés breed is geaccepteerd, geven veel alcoholvrije bieren en wijnen nog steeds de associatie met ‘echte’ alcohol. Iets wat het Haarlemse koppel wilde vermijden. Paul begon te experimenteren met krachtige ingrediënten, zoals gember en kurkuma, die toch die bevredigende kick geven waar je naar op zoek bent – bijvoorbeeld op een feestje.   

Yvonne Kok: “Paul houdt ervan om feestelijke alcoholvrije drankjes te maken, zoals water met citroen of munt, wat altijd een extra feestelijk tintje geeft. Op een dag maakte hij een gemberdrankje. Na de eerste slok was ik direct verkocht door de geweldige smaakexplosie!” 

Van marktkraam naar wereldwijd succes  

De afgelopen drie jaar heeft Paulies Ginger een opmerkelijke groei doorgemaakt. Het begon bescheiden op de markt in Haarlem, maar – samen met Eric Kok, de broer van Yvonne en verantwoordelijk voor de keuken en logistiek- volgden al snel meer dan 100 verkooppunten, waaronder populaire strandtenten en festivals door heel Nederland. De gemberdrank wordt nu geëxporteerd naar 14 Europese landen, waaronder Duitsland en Frankrijk én zelfs ver daarbuiten met afnemers in de Verenigde Staten. 

Het taboe doorbreken 

De oprichters hebben een duidelijke missie: ze willen niet alleen een drankje aanbieden, maar een wereldwijde beweging starten. Zo geven ze regelmatig lezingen om anderen te inspireren tot een gezondere en alcoholvrije levensstijl. Door openlijk te praten over de verslaving, hopen ze anderen te inspireren om hulp te zoeken en gezondere keuzes te maken. Met Paulies Ginger willen zij een positieve verandering in gang zetten, waarbij gezondheid en genieten centraal staan. 

Meer informatie, inclusief alle verkooppunten, is te vinden op www.pauliesginger.com.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.