Opnieuw recordomzet voor Manutan Group in 2022/2023

26 januari 2024 13:59

Opnieuw recordomzet voor Manutan Group in 2022/2023

Voor het elfde jaar op rij toont Manutan Group een aanhoudende groei.

De Franse familieonderneming Manutan Group, opgericht in 1966, en Europese leider in B2B e-commerce laat voor het elfde jaar op rij een sterke financiële groei zien. Dit jaar resulteerde in een recordomzet van €946 miljoen tegenover €906 miljoen in het jaar daarvoor, een stijging van +4,3%.

Alles voor iedere werkplek

Manutan is gespecialiseerd in artikelen om well-working te stimuleren zowel voor op kantoor, in het magazijn, in de werkplaats als op het buitenterrein. Manutan heeft een groot assortiment om werken elke dag leuker, makkelijker, veiliger en succesvoller te maken. Het alles-in-één product- en dienstenaanbod stelt klanten bovendien in staat om dagelijks efficiënt en duurzaam te werken en aankopen te optimaliseren.

Met 1 miljoen klanten in Europa, 28 dochterondernemingen in 17 Europese landen, 2.200 medewerkers en een totaal van meer dan 800.000 producten heeft Manutan Group zich in de afgelopen jaren succesvol aangepast om zo te voldoen aan de veranderende verwachtingen van zijn klanten. Zo heeft Manutan het afgelopen jaar als eerste in de B2B-sector de Product Environmental Impact Score en een recycling service voor kantoormeubilair en IT-apparatuur geïntroduceerd om circulariteit te verbeteren(1)(2).

Boekjaar 2023/2024

Manutan is een verantwoordelijke onderneming met sterke, strategische groeiambities. De komende jaren zal de bedrijfsstrategie zich voornamelijk richten op het vergroten van het assortiment aan duurzame producten en diensten, evenals het versterken van het hybride bedrijfsmodel dat digitale, gepersonaliseerde omnichannel klantbenadering en operationele flexibiliteit integreert.

Ghislaine Ottevanger, Managing Director van Manutan Benelux zegt het volgende over de omzetcijfers en de strategie voor de komende jaren: “Manutan is een familiebedrijf dat het belang van medewerkers, klanten en de samenleving vooropstelt en waarbij klantgerichtheid altijd een belangrijke drijfveer is. In tijden van sterke digitalisering en ecologische transitie bieden wij onze klanten duurzame oplossingen binnen ons product- en serviceaanbod. Zo blijven we elkaar uitdagen en werken we samen aan een betere wereld.”

1 Manutan, 2023. Manutan’s Environmental Impact Score voor producten.
2 Manutan, 2023. MCR – draag bij aan de circulaire economie.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.