Onderzoek: Imago van de verkoper kan met de juiste skillset flink worden verbeterd
18 oktober 2023 12:33
Onderzoeken tonen nog steeds aan dat het imago van de verkoper niet onverdeeld positief is. Al heeft de verkoper niet de intentie om als pure omzetmaker over te komen, door gebrek aan kennis en technieken krijgen klanten deze indruk vaak wel. Er valt dus nog veel te verbeteren.
Uit dit onderzoek blijkt dat goede adviseurs en verkopers vooral vaardigheden en technieken gebruiken om inzicht te krijgen in wat er zich afspeelt in het brein van de klant. Deze technieken zijn ook nodig om ingewikkelde informatie op begrijpelijke wijze aan de klant uit te leggen. Als klanten niet begrijpen wat er wordt verteld, dan vinden ze het lastig om een koopbeslissing te nemen.
Vaardigheden en technieken bieden structuur en duidelijkheid tijdens een gesprek en zorgen ervoor dat de informatie in het brein van de klant wordt verwerkt. Ze zorgen ook voor loyaliteit van de klant. Veelal gaat het niet zozeer om het aanbod, maar om de manier waarop je de klant behandelt.
Click your Brain
Click Your Brain is een toegankelijk en informatief boek dat zich richt op het begrijpen van de kracht van ons brein. Het boek neemt de lezers mee om te ontdekken hoe je je gedrag en communicatie op een effectieve manier aanpast aan het brein en de denkstijlen van klanten en relaties. In het boek staan stapsgewijs de verschillende onderwerpen, die belangrijk zijn bij het opbouwen van goede relaties en verkoopsucces, van wetenswaardigheden over het brein, de communicatie en technieken voor een betere communicatie en zakelijke groei. Het gedrag van de ander begrijpen en je gedrag en communicatiestijl daarop afstemmen, is de sleutel naar succes.
Onderwerpen in Click Your Brain:
- Effectief communiceren is een succesvaardigheid als het gaat om verbinding maken met de ander. Een juiste click verhoogt de effectiviteit van communicatie in vrijwel elke situatie.
- Het gedrag van klanten doorgronden en begrijpen is een onmisbare voorwaarde voor duurzaam succes. Wat gebeurt er in het brein als een klant een keuze maakt, een beslissing neemt en evalueert na de aankoop?
- Het belang van effectieve gesprekken voeren. Het helpt om te achterhalen wat er in het brein van de ander omgaat en hoe je daar met communicatie op kunt afstemmen.
- Praktische tips en technieken die je dagelijks kunt gebruiken om contacten met klanten en relaties te verbeteren.
Boekpresentatie
Commercium is verheugd om het nieuwste boek Click Your Brain aan te kondigen, geschreven door Ria van Tol, businessexpert met ruim 25 jaar ervaring. De boekpresentatie van Click Your Brain is op donderdag 23 november en op maandag 27 november bij Commercium aan de Radioweg 4 te Almere. Vooraf aan de presentatie is het mogelijk om een college van 90 minuten te volgen over Brainclicken.
Vanaf 28 november is het boek verkrijgbaar via de webshop van Commercium en de vak leveranciers. Het boek is dan HIER te bestellen.
De auteur
Ria van Tol is een gepassioneerde businessexpert en een gerespecteerde spreker op het gebied van gedrag, communicatie en sales. Met een grondige kennis van het brein, communicatie en menselijk gedrag weet ze op een praktische manier mensen inzicht te geven in hoe je gemakkelijk de Click met klanten en relaties maakt.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.