Oddlygood lanceert bij Jumbo supermarkten
9 mei 2023 10:24
Na groeikapitaal van €25 miljoen Verovert oddlygood wereld met smaakvolle plantaardige producten
Mooi nieuws voor plantbased liefhebbers! Met een groeiend assortiment van plantaardige producten is Oddlygood vanaf nu in Nederland verkrijgbaar bij Jumbo supermarkten. De introductie van Oddlygood maakt deel uit van de snelle wereldwijde expansie en hun missie om smakelijke plantaardige producten aan te bieden om de wereld te veranderen.
Oddlygood
Oddlygood Global ontwikkelt en verkoopt plantaardige producten onder het merk Oddlygood, waaronder haverdranken voor koffie en producten die worden gebruikt bij het koken en bakken. Met duurzame productontwikkeling top-of-mind, hebben ze hun learnings benut, naar de consumenten geluisterd en Oddlygood gecreëerd. Dit resulteerde in plantaardige producten met de beste smaak en textuur.
Oddlygood Global's gevarieerde productportfolio en het vermogen om nieuwe producten te ontwikkelen, zijn gebaseerd op zijn oorsprong als onderdeel van Valio, een van de belangrijkste voedingsbedrijven van Finland met meer dan een eeuw ervaring in productontwikkeling. Valio heeft het Oddlygood-bedrijf in het voorjaar afgesplitst en blijft de meerderheidsaandeelhouder van het bedrijf.
"Oddly good!". Dat was de reactie van een Finse foodie toen hij voor het eerst de Gurt op basis van haver probeerde. De naam is gekozen als een constante herinnering aan hoe verrassend lekker een plantaardige eetervaring kan zijn.
De markt
Oddlygood laat een aantal indrukwekkende verkoopcijfers zien op de Scandinavische markten, met verdubbeling elk jaar. Zo groeide het merk in Zweden met 131% terwijl het marktaandeel van op haver gebaseerde zuivelalternatieven slechts met 12% is gegroeid. Oddlygood het op een na grootste marktaandeel in op haver gebaseerde dranken in Zweden gekregen.* Het wereldwijde groeipotentieel van het bedrijf is nog groter. Momenteel worden Oddlygood producten verkocht in Finland en Zweden, evenals in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Polen en de Baltische staten. Het doel is om in deze markten te groeien en tegelijkertijd uit te breiden naar nieuwe gebieden.
Nina Gillsvik, Global CMO, Oddlygood: “De belangstelling voor plantaardige producten groeit wereldwijd in een verbazingwekkend tempo. Het voedsel dat we eten is een van de grootste game changers als het gaat om zowel het welzijn van onze planeet als ons lichaam. Maar de wereld verandert niet snel genoeg als goed eten niet lekker genoeg smaakt. Daar staat Oddlygood voor, om producten te maken met een geweldige smaak en zonder compromissen. We zien een sterke markt in Nederland voor koffieliefhebbers die zichzelf trakteren op gepersonaliseerde dranken in een koffietentje of er thuis graag eentje maken als onderdeel van hun ochtendritueel of middagpauze. Onze All-In Barista Oat Drink biedt een heerlijk zuivelvrij alternatief met een verschil."
Financiering
Bij de laatste financieringsronde haalde Oddlygood 25 miljoen euro op bij Mandatum Asset Management Private Equity (MAM PE). De investering wordt gebruikt om de implementatie van de groeistrategie te versnellen en de expertise op het gebied van bedrijfsontwikkeling te verdiepen”. Na het succes van het merk bij andere Europese en Amerikaanse consumenten die smaak op de eerste plaats zetten is Oddlygood vanaf nu verkrijgbaar in Nederland bij Jumbo supermarkten. Het assortiment omvat een breed scala aan plantaardige producten zoals haverdranken, gurts, desserts, kaassnippers en kook- en bakproducten. Ze zijn allemaal volledig zuivel- en glutenvrij.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.