Nieuwkomer PaperDigits in de prijzen bij prestigieuze Dutch Search Awards

16 december 2024 09:53

Nieuwkomer PaperDigits in de prijzen bij prestigieuze Dutch Search Awards

PaperDigits' oprichters Wouter Naber en Vincent van Vliet gaan naar huis met drie Dutch Search Awards

Snelst groeiende performance agency van Nederland inspireert met Alkmaarse no-nonsense aanpak 

PaperDigits groeit hard. Opgericht in 2019, groeide het bureau binnen vijf jaar naar een team van 25 specialisten met een indrukwekkend klantenportfolio. Tijdens de prestigieuze Dutch Search Awards 2024 werden er van de 13 nominaties, 3 verzilverd – en wonnen ze awards voor de Beste Low Budget CampagneBeste B2B Campagne en Beste Retargeting Campagne. Zeker in de maand waarin ze vijf jaar bestaan, blijft het succes van PaperDigits inspireren.

Gouden FD Gazellen

Eerder werden ze al uitgeroepen tot snelst groeiende agency van Nederland (Gouden FD Gazellen), sleepten ze prijzen binnen bij de Dutch Search Awards 2023 met VakantieVeilingen en stonden ze op het podium bij de European Search Awards 2023 in Praag. Bij de Dutch Search Awards 2024, op 6 december jl. in Maarssen, werden drie prijzen in de wacht gesleept:

???? Beste PPC Low Budget Campagne (Jan van der Leek)
Door een slimme koppeling tussen eigen data en openbare Kamer van Koophandel data via een API, kon PaperDigits zakelijke doelgroepen gericht en efficiënt bereiken via Google-advertenties.

???? Beste PPC B2B Campagne en ???? Beste Retargeting Campagne
(International Card Services)
Dankzij advertentie-uitingen op basis van een eigen datamodel van PaperDigits, zijn de resultaten in een competitieve zakelijke creditcardmarkt enorm verbeterd.

In totaal waren er 13 nominaties, waaronder die voor Best Generative AI. PaperDigits is gestart met de inzet van eigen AI-modellen waarmee de juiste acties geautomatiseerd worden onttrokken aan data. Voor klanten werkt dit slimmer, goedkoper en sneller.

Bedrijven moeten regie pakken over hun eigen data

Mede-oprichter Vincent van Vliet: "Door online platforms als Google en Meta, met een overvloed aan data, was de verwachting dat marketingbeheer transparanter en daardoor eenvoudiger zou worden. De realiteit is dat door talloze nieuwe kanalen als TikTok, Amazon en Bol, en strengere privacyregels, online marketing een jungle is geworden. Voor bedrijven is het een kostbaar en ingewikkeld proces om de juiste strategie te vinden en resultaten te behalen. Het vraagt om een visie die verder reikt dan standaardoplossingen. Het is essentieel dat bedrijven de regie pakken over hun eigen data. Blind vertrouwen in platforms zoals Google en Meta is niet langer een optie. Onze no-nonsense aanpak helpt bedrijven om dit efficiënt en effectief te doen."

Hoe haal je het meeste uit €1 miljoen extra budget?

PaperDigits helpt klanten vooral de €1 en €1 miljoen vraag op te lossen: hoe besteed je de eerstvolgende euro het beste? En hoe haal je het meeste resultaat uit €1 miljoen extra budget? “Inzicht in wat wel en niet werkt is de sleutel tot succes,” zegt mede-oprichter Wouter Naber. "We beginnen klein en schalen dit vervolgens op. Dit is vooral effectief op Google, Facebook, Instagram en TikTok, waar veranderingen constant plaatsvinden. Het resulteert in efficiënter budgetgebruik en hogere opbrengsten, zonder onnodig risico."

30 kanalen van belang om sales te boosten

Vincent van Vliet: “Het online speelveld is veranderd. Tegenwoordig moeten e-commerce managers hun online sales boosten op zo'n 30 kanalen. Wij helpen bedrijven te bepalen welke kanalen het beste werken, hoe ze de performancecijfers kunnen interpreteren en welke slimme stappen er moeten volgen." 

Jeugdvrienden met een missie

Oprichters Vincent van Vliet (35) en Wouter Naber (33) hebben jarenlange ervaring in de online marketing. Ze kennen elkaar sinds de middelbare school en waren vroeger buurjongens. Na hun HBO-opleiding werkten ze beiden bij verschillende online agencies in Amsterdam, waar ze ervaring opdeden met de grootste merken van Nederland. Later zowel aan klant- als bureauzijde. Ze leerden snel hoe essentieel data zijn in het behalen van resultaat. In 2019 richtten ze PaperDigits op, met als doel klanten te helpen om hun marketingbudgetten slimmer in te zetten op basis van verzamelde data.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.