Nieuwe start-up HoorayHR ; gestroomlijnde HR voor ondernemers

20 april 2020 09:25

Nieuwe start-up HoorayHR ; gestroomlijnde HR voor ondernemers

Hooray is de nieuwe alles-in-één HR-tool voor ondernemers. De startup helpt hiermee snelgroeiende MKB-bedrijven met het stroomlijnen van hun HR-administratie. Zij houden hiermee overzicht en kunnen repeterende HR-taken als verlofregistratie en contract-reminders automatiseren. Al meer dan 300 organisaties maken inmiddels gebruik van Hooray.

Hooray is ontwikkeld door Theo Schroen en Bas Sponselee. Zij bouwden de afgelopen maanden een innovatie HR-selfservice tool, specifiek voor MKB-ondernemers en hun team. "Er is een flink gat in de markt tussen onhandige Excels-spreadsheets en complexe enterprise oplossingen. Ondernemers van snelgroeiende bedrijven kunnen daardoor niet het maximale uit hun team en tijd halen", aldus Schroen.

Een goed georganiseerde werkplek als basis voor groei

Hooray is ontwikkeld vanuit een eigen frustratie die Schroen en Sponselee hebben ervaren. Zij merkten dat saaie administratieve taken er soms bij inschoten. ‘Oh ben je maandag een weekje weg?’ ‘Werk je thuis vandaag?’ 'Hoeveel vakantiedagen heb ik nog?’ ‘Oeps, dat contract is twee weken geleden verlopen.' Het zijn zaken die elke ondernemer weleens meemaakt. Om het overzicht te houden en repeterende HR-taken als verlofregistratie en contractreminders te automatiseren, zochten de ondernemers naar een slimme digitale tool die hen hierbij ondersteunt. Zeker nu zoveel mensen thuiswerken is het noodzakelijk om het overzicht te bewaren en geen kostbare tijd te verliezen.

Weg met Excel en complexe enterprise oplossingen

In de HR-markt vonden Schroen en Sponselee geen simpele oplossingen die passen bij de behoeften van MKB’ers. "HR-features van loonpaketten zijn teveel gefocust op de boekhouder en het loonproces. Excel- spreadsheets zijn niet 100% betrouwbaar en zeker niet AVG-proof. Dit was voor ons aanleiding om Hooray te ontwikkelen, zodat veel meer MKB’ers hun HR-administratie kunnen automatiseren", aldus Sponselee. Met de selfservice-app hebben medewerkers bovendien 24/7 inzicht in hun eigen personeelsdossier.

Veel kleine ondernemers met name hebben hun HR-processen niet geautomatiseerd en laten hiermee een kans liggen om veel tijd te besparen en zaken goed te regelen. Dit blijkt ook uit onderzoek van CBS: Ruim een derde van de kleine bedrijven is nauwelijks geautomatiseerd. "Daar springen wij met HoorayHR op in. Zo maken we de HR-administratie van ondernemers veel slimmer en kunnen snelgroeiende bedrijven het maximale rendement uit hun team en tijd halen", vertelt Schroen.

HR fundament voor ambitieuze bedrijven

Hooray is het fundament voor bedrijven met groeiambities. Medewerkers verwachten van hun werkgever namelijk een inspirerende werkplek waar alles goed geregeld is. Onderzoek laat zien dat 40% van de nieuwe medewerkers binnen zes maanden alweer is vertrokken, 16% is na een jaar alweer weg. "Zorgen dat alles goed geregeld is binnen je HR-administratie is dan ook een must om verder te groeien. Niet voor niets geeft bijna eenderde van de bedrijven de komende twee jaar aan te willen investeren in HR selfservice tools.

HoorayHR is een startup van UtrechtInc en heeft inmiddels 10 medewerkers aan boord. "Het afgelopen jaar hebben we Hooray rustig in beta gelanceerd. Op dit moment maken al meer dan 300 organisaties gebruik van Hooray en krijgen we een 9+ als waardering van onze gebruikers. Hier zijn we natuurlijk ontzettend trots op", aldus Schroen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.