Nieuw backoffice eCommerce-systeem van Lightspeed geeft webwinkeliers meer tijd om te ondernemen
14 februari 2018 16:30
Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware, heeft het eCommerce backoffice systeem vernieuwd. Door nieuwe features en een intuïtief systeem wordt webwinkeliers werk uit handen genomen en kunnen zij zich meer focussen op de verkoop. Zo is het beheren en vergelijken van (meerdere) shops in deze versie eenvoudiger en is het systeem twee tot drie keer sneller geworden.
De belangrijkste vernieuwing van het systeem is schaalbaarheid. Hiermee is de time to market zeer kort. Op deze manier kunnen webwinkeliers direct op innovatieve marktontwikkelingen inspelen. Het platform is een sterk fundament om hen de komende jaren snel van nieuwe functionaliteiten te kunnen voorzien. Zo kunnen ondernemers zich van de concurrentie onderscheiden.
Hjalte Niehorster, Senior Product Manager eCommerce bij Lightspeed: “Het afgelopen jaar heeft ons development team hard gewerkt aan het opleveren van dit nieuwe platform. Sinds de betaversie zijn er enkele honderden updates doorgevoerd. We hebben daarbij goed geluisterd naar de feedback van onze klanten. Een voorbeeld hiervan is dat het nu makkelijker is om met verschillende talen te werken.”
De belangrijkste nieuwe functionaliteiten
• De webshops zijn nu volledig SSL-beveiligd. Dit zorgt er ook voor dat de webshops hoger worden geïndexeerd door Google.
• Het systeem maakt het voor webwinkeliers mogelijk om meerdere shops naast elkaar open te hebben in de backoffice.
• Categorieën kunnen beter ingericht worden.
• Er kan voor elke variant van een product afzonderlijk een afbeelding gekozen worden.
• Hotkeys zorgen voor een nieuwe, snellere manier om door de backoffice te kunnen navigeren.
• Een Live SEO Preview maakt het mogelijk om te zien hoe de SEO er bij de zoekmachines uitziet.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.