Nederlandse startup Close: 100.000 gebruikers jaar na lancering

2 maart 2020 11:35

Nederlandse startup Close: 100.000 gebruikers jaar na lancering

Binnen een jaar na lancering heeft de startup Close al meer dan 100.000 gebruikers op het mobiele marketingplatform. Met Close hebben organisatoren in de eventbranche een nieuw (direct) marketingkanaal om bezoekers voor, tijdens en na events meer te laten beleven. Producent Stage Entertainment, Nationale Opera & Ballet, Artis, Sanoma Media en Apenkooi zijn onder andere al klanten van het platform. In de eerste helft van 2020 maakt Close ook de stap naar het buitenland met projecten in onder meer Duitsland en de UK.

Groei eventbranche

De populariteit van Close onderstreept de groei van de eventbranche in Europa. Festivals zijn de voorbije jaren als paddestoelen uit de grond gestampt en ook het aantal voorstellingen in theaters, concertzalen of andere podia neemt ieder jaar toe volgens cijfers van het CBS. Met de groei van deze branche komt ook de vraag naar nieuwe oplossingen om onderscheidend te blijven en de aandacht van de bezoeker te vangen.

CEO en medeoprichter Kiliaan Toorenaar: “De populariteit van festivals en evenementen geeft ons wind in de rug. We zijn erg trots dat we binnen een jaar na lancering samen met onze klanten al 100.000 gebruikers hebben verwelkomd op het platform. We kijken uit naar de nabije toekomst waar we nog meer mooie namen in ons portfolio op zullen nemen, waardoor Close dé plek wordt voor al je evenementen en dagjes uit.”

Groeikapitaal

Close werd opgericht door Kiliaan Toorenaar, Wiebe Weikamp en Chris Gruijters en ontving begin vorig jaar een investering van ruim drie miljoen euro van Disruptive Technology Ventures, het investeringsfonds van onder meer Ad Scheepbouwer. Door de harde groei heeft de startup inmiddels 23 mensen in dienst. Daarnaast verwacht Close in de eerste helft van dit jaar met nieuwe en bestaande klanten uit te breiden naar het buitenland.

Over Close

Close heeft een mobiel marketingkanaal ontwikkeld voor organisatoren in de eventbranche en de markt van dagjes uit. Via dit kanaal wordt informatie gedeeld met bezoekers voor, tijdens en na events. Het platform is een op chat gebaseerde app. Gebruikers krijgen toegang tot (exclusieve) informatie zoals een persoonlijke boodschap of een sneak preview van de show. Dankzij de Close-app krijgen bezoekers een betere gebruikerservaring en daarnaast levert het organisatoren klantdata op om bezoekers beter te bedienen en nieuwe up- en cross-sell momenten te creëren. Door het gebruik van een mobiel platform is de engagement met de bezoeker bovendien vele malen hoger dan bij andere marketing kanalen zoals nieuwsbrieven.

Meer informatie: www.thecloseapp.com en business.thecloseapp.com.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.