Met deze tip bespaar je duizenden euro’s op je PR-budget
15 december 2021 08:30
Wanneer je zelf je persbericht verstuurt, bespaar je enorme bedragen per keer. Via websites zoals PR.ninja en VerstuurMijnPersbericht maak je gebruik van de beste persdatabase voor iets meer dan 100 euro per persbericht. Het maken en bijhouden van een database is een arbeidsintensieve klus voor PR-bureaus, dus vragen zij flinke bedragen wanneer zij een database inzetten om jouw persbericht te versturen. Daarom zijn er steeds meer MKB-ondernemers die zelf aan hun PR gaan werken.
Zelf verzenden
Ga je zelf verzenden, dan ben je al snel uren op Google aan het rondneuzen voor een paar adressen. Alternatief is een abonnement nemen op een professionele persdatabase. Maar zelfs de persdatabase met de beste prijs/kwaliteit verhouding, PR-Dashboard.nl, kost 2.100 euro per jaar. Ongelimiteerd verzenden, dat wel, maar niet iedereen heeft elke maand een persbericht te versturen.
Moderne alternatieven
Moderne alternatieven voor het MKB zijn dus PR-Ninja en VerstuurMijnPersbericht. Je uploadt tekst, lay-out en eventueel bijlagen zoals (high-res) foto’s of rapporten. Dan kies je uit de tientallen rubrieken waarin de journalisten zijn ingedeeld, precies diegenen die bij jouw persbericht passen. Je verstuurt een testbericht, bepaalt het verzendmoment en rekent af.
Actuele database
VerstuurMijnPersbericht is de goedkoopste van de twee. PR-Ninja kost iets meer, maar hier heb je meer lay-out mogelijkheden, je ziet statistieken over hoe vaak je persbericht is geopend en je ontvangt een titellijst van de media waar je bericht naartoe is verzonden. Beide diensten maken gebruik van de database van PR-Dashboard en dat garandeert een actueel bestand van vakbladen, landelijke- en lokale media, radio en televisie en zelfs van duizenden influencers.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.